gardeshban.ir

از آن جایی که دعوتنامه ویزای شینگن انواع مختلفی نظیر دعوتنامه شرکت در کنفرانس، کاری، درمانی، خویشاوندی، توریستی، تحصیلی و اسپانسرینگ دارد، شرایط هر کدام نیز متفاوت است و نیاز به توضیح مجزا دارد.
کد خبر: ۲۳۴۷۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
به طور کلی اغلب کشورهای حوزه شینگن برای صدور ویزای شینگنِ توریستی نیاز به دعوتنامه ندارند و تنها با ارائه مدارک موردنیاز سفر و رزرو هتل و پرواز رفت و برگشت، می‌توان برای دریافت آن اقدام کرد. البته برای دریافت برخی ویزاها مانند  ویزای شینگن کشور سوئد حتما نیاز به دعوتنامه وجود دارد.
هم‌چنین برای اموری نظیر دیدار اقوام و دوستان، شرکت در کنفرانس، فعالیت کاری و استفاده از خدمات درمانی در هر یک از کشورهای حوزه شینگن، مطمئنا برای دریافت ویزا نیاز به دعوتنامه مرتبط و معتبر از کشور مقصد خواهید داشت.
ارائه دعوتنامه به کنسولگری این کشورها، هدف سفر شما را مشخص کرده و آفیسر پرونده می‌تواند از محل اقامت و بازه زمانی سفر شما اطمینان کامل حاصل کند.
برای دریافت دعوتنامه شینگن برخی اوقات می‌توان با پرداخت مبلغ اضافه به آژانس‌های مهاجرتی معتبر از امکان صدور آن به عنوان مدرکی مکمل برای دریافت ویزای شینگن استفاده کرد. متاسفانه این موضوع باعث سوء‌استفاده‌های زیادی هم شده است و در برخی موارد، ارائه دعوتنامه‌های نامعتبر باعث درج نقطه منفی در پرونده فرد می‌شود.
انواع دعوتنامه‌ ویزای شینگن دارای جزئیاتی است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
دعوتنامه خویشاوندی: برای استفاده از این نوع دعوتنامه شما نیاز به داشتن دوست و یا فامیلی در یکی از کشورهای حوزه شینگن خواهید داشت. از این رو فرد موردنظر باید به عنوان میزبان مدارک هویتی خود را برای احراز نسبت خویشاوندی و یا روابط دوستانه به کنسولگری کشور مربوطه ارائه دهد و در دعوتنامه تنظیم‌شده، مدارک مالی برای اثبات توانایی تامین هزینه‌های احتمالی میهمان و جزئیات برنامه سفر مهمان مطابق با بلیط رفت و برگشت را ارائه نماید.

اما اگر این دعوتنامه از سوی همسر (فردی با تابعیت اروپا و یا دارای اقامت دائم) یکی از والدین و یا یکی از فرزندان فرد باشد، علاوه بر مدارک مالی و برنامه سفر، وجود مدارک هویتی مضاعف نظیر سند ازدواج نیز مهم خواهد بود.

دعوتنامه کاری: این نوع از دعوتنامه ویزای شینگن نیز که با هدف انجام فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و یا شرکت در جلسه صادر می‌شود باید گویای جزئیات دقیق ارتباط و برنامه سفر تجاری شما با شخص و یا شرکت دعوت‌کننده باشد.

در این نوع از دعوتنامه، متقاضی سفر باید گواهی اشتغال رسمی که توسط کارفرمای وی تنظیم و نوشته شده باشد را به کنسولگری مربوطه ارائه دارد. یک گواهی معتبر که به شرح دقیق وظایف فردی، سمت شغلی و توضیح دلایل سفر کاری وی پرداخته باشد.

در عین حال مواردی نظیر اسناد سوابق کاری، اسناد ملکی، فیش حقوقی و مواردی مشابه را ضمیمه پرونده درخواست ویزای شینگن خود نماید.

دعوتنامه اسپانسر: این نوع از دعوتنامه ویزای شینگن با نام‌های مختلفی نظیر دعوتنامه علمی، نمایشگاهی، کنفرانس و یا شرکت در کنگره شناخته می‌شود و در مطلب دعوتنامه کنفرانس توضیحات کاملی در مورد آن وجود دارد.

این دعوتنامه باید از طرف برگزارکننده رویداد، فرد و یا شرکت با ذکر نام و مشخصات شما و جزئیاتی نظیر تاریخ سفر تنظیم و نوشته شود و هم‌چنین به توضیح علت حضور شما در این رویداد و جزئیات محل اسکان شما در دعوتنامه بپردازد.

از سوی دیگر شما به عنوان فرد شرکت‌کننده باید برنامه سفر موجه و دقیقی برای شرکت در این رویداد داشته باشید و از آن جایی که عموما ماهیت سفر شما همایشی علمی و تخصصی است، مدارک شغلی و تحصیلی مرتبط با این رویداد را به سفارت ارائه داده و این موضوع را اثبات کنید که کاملا برای شرکت در این کنفرانس و یا همایش گزینه مناسبی هستید.

دعوتنامه تحصیلی: این نوع از دعوتنامه ویزای شینگن در واقع همان نامه تاییدیه پذیرش دانشگاه و یا کالج مربوطه است که به acceptance letter نیز شهرت دارد و یکی از مدارک اصلی برای دریافت ویزای شینگن تحصیلی محسوب می‌شود.

این دعوتنامه که از سوی کالج و یا دانشگاه اروپایی صادر می‌شود حاوی جزئیات کاملی نظیر رشته و مقطع تحصیلی پذیرفته‌شده، جزئیات ورود در ترم و نیمسال تحصیلی، میزان شهریه، مدارک پرداخت هزینه و محل اسکان دانشجو می‌شود.  شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب چطور ویزای تحصیلی آلمان بگیریم مراجعه کنید.

دعوتنامه درمانی: این نوع از دعوتنامه همان طور که از نامش پیداست برای استفاده از خدمات درمانی بیمارستان‌های اروپایی است. از این رو بیمار نیاز به دعوتنامه رسمی از پزشک مربوطه، به نمایندگی از بیمارستان دارد تا بتواند ویزای شینگن نوع D را دریافت کرده و برای انجام معالجات به کشور موردنظر در حوزه شینگن سفر کند.

دعوتنامه درمانی شامل توضیح جزئیاتی نظیر شرایط و نوع بیماری، اقدامات درمانی، هزینه درمان و مدت زمان موردنیاز برای انجام خدمات درمانی بر روی بیمار است.

البته با وجود بیمارستان‌های مجهز در داخل ایران و هم‌چنین در کشورهای همسایه نظیر ترکیه، دلیل استفاده از خدمات درمانی حوزه شینگن باید بسیار قاطع و منطقی باشد، در غیر اینصورت احتمال ریجکت درخواست ویزای شینگن از سوی کنسولگری وجود خواهد داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار