gardeshban.ir

بنابر آخرین اطلاعات وب‌سایت معتبر schengenvisainfo سخت‌‌ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن، کشور مالت است.
کد خبر: ۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
این کشور با آمار ریجکتی بالای ۲۵درصد درخواست ویزای شینگن در طول ۳سال متمادی، در جایگاه نخست سخت‌ترین کشورها برای گرفتن ویزای شینگن قرار گرفته است.

بر همین اساس بلژیک با ۱۶درصد ریجکتی ویزای شینگن در سال ۲۰۱۷ در رتبه دوم این لیست قرار گرفته که البته تا چندسال پیش رتبه اول سخت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن را به خود اختصاص داده بود.

در عین حال کشور پرتغال با حدود ۱۵درصد ریجکت ویزا در سال ۲۰۱۷ در رتبه سوم این لیست قرار گرفته و کشورهای فرانسه و هلند به ترتیب با حدود ۱۴درصد و ۱۰درصد در رتبه‌های چهارم و پنجم سخت‌ترین کشورها برای گرفتن ویزای شینگن قرار دارند.

اما این آمارها برای متقاضیان ایرانی دریافت ویزای شینگن کمی متفاوت است. از آن‌جایی که طی سال‌های اخیر، خیل عظیمی از مهاجران غیرقانونی ایرانی به قصد پناهندگی به کشورهای مختلفی نظیر نروژ، آلمان و یونان سفر کرده‌اند می‌توان گفت که تقریبا اغلب کشورهای حوزه شینگن سخت‌گیری‌های فراوانی برای متقاضیان ایرانی دریافت ویزای شینگن دارند.

کشورهایی نظیر هلند، بلژیک، سوئد، سوئیس، نروژ و مجارستان قوانین سختگیرانه‌ای برای متقاضیان ایرانی دریافت ویزای شینگن دارند و تمکن مالی و اسناد ملکی قوی و سابقه سفر موجه، حداقل مدارکی است که از مسافر اروپا درخواست می‌کنند. برخی از آن‌ها نیز تنها در صورت ارائه دعوتنامه معتبر اقدام به صدور ویزای شینگن کوتاه‌مدت برای متقاضیان ایرانی می‌کنند.

در عین حال، کشورهایی نظیر اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه کماکان جزو کشورهای پرمخاطب درخواست انواع ویزای شینگن خصوصا ویزای تحصیلی و توریستی نزد ایرانیان محسوب می‌شوند.

می‌توان اینطور گفت که آمار سخت‌ترین کشور برای دریافت ویزای شینگن برحسب مناسبات و روابط دیپلماتیک و بسیاری از فاکتورهای کشورها با یکدیگر، سال به سال تغییر کرده و نمی‌توان اطلاعات دقیق و ثابتی در رابطه با آن ارائه داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار