gardeshban.ir

بی‌شک تحصیل در خارج از کشور نیازمند دانش زبان کشور مقصد است، چراکه افزون بر زبان تدریس در مراکز آموزشی، برای ارتباط داشتن نیاز به زبانی مشترک است.
کد خبر: ۲۳۴۸۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
تحصیل در کانادا نیز به‌عنوان کشوری انگلیسی‌زبان، نیازمند دانش زبان انگلیسی است. گواه معتبر و بین‌المللی بر دانش زبان انگلیسی، مدرک آیلتس است؛ البته، مدارک معتبر بسیاری وجود دارند که پذیرفته می‌شود، اما معیار محاسبات دانشگاه‌ها و کالج‌ها بر پایه نمره مدرک زبان آیلتس بوده است.

همان‌طور که کفته شد، برای ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا باید مدرک زبان ارائه داد؛ این مدرک که نماینده دانش زبانی شما خواهد بود. 

بنابراین بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مورد نظر، نمره‌های خاضی نیز برای این مدرک مشخص شده است؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت، برای تحصیل در کالج‌های کانادا باید مدرک آیلتس با حداقل نمره ۵٫۵ ارائه دارد. برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی نمره ۶ و برای مقطع کارشناسی ارشد نمره ۶٫۵ مورد پذیرش است.

از سال ۲۰۱۹ تا به امروز برای متقاضی تحصیل در کانادا که توانایی ارائه مدرک معتبری برای زبان انگلیسی ندارد، شرایط آسان‌تری به‌وجود آمده است. با اینکه آشنایی با زبان انگلیسی برای تحصیل در یک کشور انگلیسی‌زبان از الزامات است؛ بسیاری از مهاجران مقصد کانادا، مدرک معتبر و دانش زبان انگلیسی کافی ندارند. به همین دلیل مسئولان چاره‌ای اندیشیده‌اند و برای تسهیل این شرط پذیرش و ویزای تحصیلی مشروط را به عنوان راه حل ارائه دادند.

جهت تسهیل کردن امور پذیرش و ویزای متقاضیانی که دانش زبان کافی ندارند، شرط ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۵٫۵ جهات دریافت پذیرش و ویزا برچیده شد و در عوض دوره زبان انگلیسی جایگزین شد. در این روش متقاضی پذیرش مشروط از دانشگاه یا کالج دریافت می‌کند و با دریافت ویزا راهی خاک این کشور می‌شود. وی با کسب نمره قانع‌کننده از دوره زبان انگلیسی مجاز به تحصیل در رشته تخصصی خواهد بود.
 
نمره کسب شده از دوره زبان، نقش مجوز ادامه تحصیل را برای متقاضی در رشته مورد نظر را دارد. درصورتی که متقاضی نمره مورد نظر را کسب نکند، این دوره دوباره تکرار می‌شود. برای دریافت ویزای این نوع پذیرش تحصیلی (پذیرش مشروط)، با استناد بر مشروط بودن پذیرش و الزام برای گذراندن دوره زبان، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد.

برای متقاضیان تحصیل در مدارس کانادا شرایط آسان‌تری در پیش است. برای دریافت پذیرش از مدارس کانادا، الزامی برای ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست. 

به‌عبارت دیگر، نه در مرحله درخواست برای پذیرش و نه در مرحله دریافت ویزا، متقاضی ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیست. در اینجا نکات بسیاری اهمیت پیدا می‌کنند؛ فردی که متقاضی تحصیل در مقطعی در کانادا است،برای برقراری ارتباط با همکلاسی‌ها و درک دروس نیاز به آشنایی با زبان انگلیسی دارد. بنابراین تحصیل در کانادا نیاز مبرم به دانش زبان انگلیسی دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار