gardeshban.ir

رم پایتخت ایتالیا، شهری است پر از جاذبه های تاریخی به طوری که وقتی در شهر قدم می زنید حس می کنید سفری به گذشته داشته اید زیرا تمام خیابان ها و کوچه پس کوچه ها پر از ساختمان ها و فضاهای تاریخی منحصر به فرد است که یادآور امپراطوری بزرگ رم می باشند. در این بین پله های اسپانیایی (spanish steps) یکی از بهترین یادگارهای سبک باروک است.
کد خبر: ۲۳۵۱۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پله ها به سبک باروک ساخته شده اند و جایی عالی برای نشستن و لذت بردن از اتمسفر و حال و هوای شهر ابدی رم است. این پله ها در مجموع 135 پله ی عریض هستند که به شکل منحنی ساخته شده اند و در بعضی از جاها مستقیم و در بعضی جاها هم حالت تراسی شکل دارند. پله های اسپانیایی همچنین قسمت پایینی پیازا دی اسپاگنا را به قسمت بالایی پیازا دی اسپاگنا وصل می کنند.

طرح آن را معمار نسبتا ناشناس ایتالیایی به نام «فرانچسکو دی سانکتیس» کشید و هزینه‌ی ساخت پلکان هم از میراث دیپلمات فرانسوی به نام «اتینه گوفیر» تامین شد. درواقع پله‌های اسپانیایی برای ایجاد ارتباط میان سفارت اسپانیا و «کلیسای ترینیتا دی مونتی» که در آن زمان تحت سرپرستی پادشاه فرانسه بود، ساخته شد.

وقتی که از این پله های پایین می آیید می توانید یک فواره ی قدیمی سبک باروک را هم ببینید که به آن della Barcaccia می گویند که به معنای فواره ی قایق قدیمی است. این فواره به شکل یک کشتی در حال غرق شدن ساخته شده است و در پس آن افسانه ای وجود دارد. 

می گویند که در قرن شانزدهم که رودخانه ی تیبر درست در همین نقطه بوده است و طغیان کرده بوده، یک قایق ماهیگیری را به این منطقه آورده و غرق شده است.

پله های اسپانیایی در رم چندین و چند بار مرمت شده اند و به همین دلیل امروزه خوردن هر نوع خوراکی ای در روی این پله ها کاملا غدقن است و دلیل آن هم واضح است برای این که این پله ها را تمیز و سالم نگه دارند. در دوران رنسانس هم این پله ها از مهم ترین جاذبه های گردشگری رم بودند و این موضوع حتی تا به امروز هم صادق است. 

این پله ها اگر چه در خود رم شناخته شده بودند ولی برای کشورهای دیگر همچنان ناشناس بودند تا این که در سال ۱۹۵۳ یکی از فیلم های معروف هالیوودی به نام تعطیلات رمی در آن فیلمبرداری شد و این جاذبه برای مردم کشور آمریکا و دیگر کشورها هم شناخته شده شد.

در سمت چپ پله‌ها، «چایخانه‌ی بابینگتون» قرار دارد که بیش از یک قرن به سرو چای انگلیسی پرداخته است. این چایخانه در سال ۱۸۹۳ توسط دو شهروند انگلیسی به نام‌های «ایزابل کارگیل» و «آنا ماریا بابینگتون» تأسیس شد. در آن زمان چای فقط در داروخانه‌ها فروخته می‌شد. 

«چایخانه‌های بابینگتون» در حال حاضر، بخش رستوران را هم در خود جای داده است. یادتان نرود در بازدید از این پله ها حتما چای انگلیسی خوش عطر را امتحان کنید.


اگر به این پله‌های رم سر بزنید می‌توانید نقاشان زیادی را روی پله ها ببینید که نشسته‌اند و در حالی که یک مدل انسانی روبروی آن ها نشسته است او را نقاشی می‌کنند.

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی رم+عکس

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی رم+عکس

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی رم+عکس

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی رم+عکس

پله های اسپانیایی از جاذبه های تاریخی رم+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار