gardeshban.ir

مسجد حیدر (Heydar Mosque) مسجدی واقع در حومه بینه‌قدی باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان می‌باشد. مسجد حیدر در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۲۳۵۹۷
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مسجد در مساحتی ۱۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده‌است، که مساحت داخلی آن به ۴۲۰۰ متر مربع می‌رسد. نمای ساختمان با استفاده از سنگ‌های خاصی که از اجزاء سبک معماری شیروان آب‌شوران آذربایجان تلقی می‌گردد، پوشانیده شده‌است. مسجد نه تنها بزرگ‌ترین مسجد در منطقه قفقاز محسوب می‌شود، بلکه بزرگ‌ترین فرش ماشینی را داراست.

مسجد حیدر با ظرفیتی چهار هزار نفره، واجد چهار مناره می‌باشد، که ارتفاع هر یک از آن‌ها به ۹۵ متر می‌رسد. بنای مسجد شامل دو گنبد- گنبد اصلی و فرعی است، که هر یک از آن‌ها به اندازه ای به ترتیب ۵۵ و ۳۵ متر ساخته و روی آن‌ها آیات قرآنی نوشته شده‌اند. تزئین مسجد حیدر به نحو استادانه‌ای انجام گرفته، بطوریکه تنوع زیور آلات تزئینی، هارمونی و هماهنگی خاصی را در معماری مسجد به وجود آورده است.

دسترسی

برای رفتن به این مسجد که معمولا تور لیدرها هم خیلی آن را نمیشناسند می توانید در ایستگاه متروی nesimi پیاده شوید و با یک پیاده روی ١٠-١۵ دقیقه ای به مسجد حیدر خواهید رسید. زیبایی و معماری این مسجد شما را شگفت زده خواهد کرد بنابراین بازدید از آن را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

آدرس مسجد حیدر: Hamza Babashov, Baku, Azerbaijan

مسجد حیدر؛ از دیدنی های معروف باکو+تصاویر

مسجد حیدر؛ از دیدنی های معروف باکو+تصاویر

مسجد حیدر؛ از دیدنی های معروف باکو+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار