gardeshban.ir

هند یکی از شلوغ ترین کشور های دنیا میباشد که هر ساله میلیون ها گردشگر برای بازید از عجایب این کشور پا به آن میگزارند، هند جاذبه های گردشگری زیادی در نقاط مختلف خود دارد که اکثر آن ها معابد بوده و هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در میان معابد هند، معبد میناکشی را می توان جزء محبوب ترین معابد هند دانست.
کد خبر: ۲۳۵۹۹
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد میناکشی در شهر باستانی مادورای در هند قرار دارد. این معبد که در قلب این شهر 2500 ساله قرار دارد به خدای میناکشی، نمادی از الهه هندوی پارواتی و همسر خدای شیوا اختصاص دارد. این مکان در عین حال که یکی از جاذبه های توریستی هند و بین المللی است، یکی از مهم ترین زیارتگاه های هندو نیز به شمار می رود. این معبد مرکز فرهنگی و زندگی مذهبی مردم مادورای است.

معبد میناکشی در اصل در قرن ششم پیش از میلاد ساخته شده است. اما قدمت ساختمان کنونی آن به دوران حکومت نایاکاس (Nayakas)، در قرن‌های ۱۶ تا ۱۸ بر می‌گردد. آثار به جا مانده از دوران حکومت نایاکاس، نشان می‌دهد که این دوره، دوره طلایی مادورای از نظر هنر، معماری و زینت‌کاری بوده است. البته نقوش رنگی در سال‌های اخیر به معبد اضافه شده است. مجموعه معبد 18 هکتار مساحت دارد و توسط 12 برج دروازه احاطه شده است که بلندترین آن ها برج مشهور جنوبی با 55 متر ارتفاع است. هر یک از این برج دروازه ها یک ساختمان چند طبقه به شکل یک هرم شیبدار است و با هزاران مجسمه سنگی حیوانات، خدایان، الهه ها و شیاطین به رنگ های رنگین کمان پوشیده شده است. چندین زیارتگاه و حدود 33 هزار مجسمه در سراسر این معبد وجود دارند.


این معبد همیشه به این رنگارنگی نبوده است. ساختمان اصلی احتمالا گرانیت رنگ نشده بوده است. سپس مردم شروع به نقاشی مجسمه ها کردند چون می خواستند معبد در رویدادها و فستیوال های بزرگ رنگارنگ به نظر برسد. اگرچه زیبا به نظر می رسد اما این نوسازی بی ملاحظه در طول سال ها لایه های زیادی از رنگ و سیمان روی ساختار تاریخی اصلی کشیده است و زیبایی واقعی مجسمه های سنگی را پنهان کرده است. خوشبختانه در سال های اخیر در مورد نیاز به حفظ زیبایی اصلی معبد آگاهی رسانی زیادی انجام شده و چندین مرمت درجهت بازگرداندن معبد به حالت چند صدسال پیش آن انجام شده است

این معبد بر اساس بدن انسان ساخته شده به طور مثال این معبد 5 ورودی اصلی دارد که نشان دهنده ی حواس پنج گانه ی انسان یعنی بویایی ، شنوایی ، بینایی ، چشایی و لامسه است و 9 ورودی فرعی دارد که نشان دهنده ی راه های ارتباطی داخل بدن انسان با بیرون می باشد که این راه های ارتباطی چشم ها ، سوراخ های بینی ، سورخ های گوش ، دهان ، شاهرگ و مقعد است. هندوها باور داشتند که هوایی که در ورودی ها معبد جاری است ، روح آدم بوده و چنانچه هوا جاری نشود یعنی روح بدن انسان را ترک کرده است. به دلایل نامشخص ، مجسمه هایی که در نوک معبد وجود دارد ، ترسناک و شیطانی به نظر می رسند. این معبد یکی از ۳۰ نامزد عجایب هفت‌گانه‌ی جدید هم بوده است.

معبد میناکشی در شهر باستانی مادورای هند+عکس


معبد میناکشی در شهر باستانی مادورای هند+عکس

معبد میناکشی در شهر باستانی مادورای هند+عکس

معبد میناکشی در شهر باستانی مادورای هند+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار