gardeshban.ir

دریاچه کیو (Keeyow Lake) دریاچه‌ای طبیعی است که در شمال غرب خرم‌آباد واقع شده‌ است. مساحت دریاچه ۷ هکتار و عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است. این دریاچه یکی از دریاچه‌های طبیعی درون‌شهری ایران به‌شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۳۶۰۲
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
این دریاچه که زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر است و نیز با وجود امکانات تفریحی و وجود شهر بازی و چشم‌اندازهای طبیعی متعددی که در اطراف آن وجود دارند از ارزش توریستی درون‌شهری قابل ملاحظه‌ای برخوردار شده‌ است. آب این دریاچه از سرچشمه‌های موجود در مخمل کوه، چشمه گلستان و نیز از طریق چشمه‌های کف دریاچه تأمین می‌شود.

کیاوو در لری خرم‌آبادی به معنی کبود رنگ و آبی است و دلیل استفاده آن آب زلال و عمیق این دریاچه است که به رنگ آبی و نیلی دیده می‌شود. این دریاچه به جای قرار گرفتن در طبیعتی بکر، دقیقا در قلب یکی از شهرهای ایران واقع شده است و با امکانات مناسب خود، از شما پذیرایی می کند. این دریاچه تنها دریاچه ی طبیعی در ایران می باشد که در یک فضای شهری قرار گرفته است.

در فصل های خاصی از سال پرندگان زیادی این دریاچه را برای مهاجرت انتخاب می کنند و حال و هوایی متفاوت را برای دریاچه به وجود می آوردند. پرندگانی که به آغوش طبیعت این دریاچه پناه آورده اند و اینجا را به محل مناسبی برای تماشای پرندگان بومی تبدیل کرده اند. یکی از معروف ترین گونه های پرندان مهاجر این دریاچه اگرت ها هستند که نوع خاصی از لک لک ها به شمار می روند.

بهترین زمان بازدید

هر چند که در همه ی فصل های سال می توانید از این دریاچه بازدید کنید اما اگر عاشق فعالیت های ماجراجویانه هستید و می خواهید از تفریحات دریاچه استفاده کنید باید بهار یا تابستان راهی اینجا شوید. برای تماشای پرندگان هم پاییز و زمستان را برای آمدن به دریاچه انتخاب کنید، در فصل پاییز طبیعت اطراف دریاچه رنگ های جذابی به خود می گیرند که ساعت ها تماشا می طلبند.

دسترسی

برای رسیدن به این دریاچه کافیست به شمال غربی خرم آباد بروید؛ به محض اینکه چشمتان به این دریاچه و طبیعت سرسبزش بیفتد دلتان می خواهد ساعت ها در کنار آن بمانید. وجود این دریاچه، آب و هوا و همینطور چشم اندازهایی تماشایی را برای این منطقه رقم زده به خصوص که فواره های زیبایی در قسمت هایی از دریاچه برپا شده که جذابیت هایش را دوچندان کرده و تماشای آن ها در حالی که درختان سبز اطراف دریاچه را احاطه کرده اند آرامش خاصی برایتان به ارمغان می آورد.


دریاچه کیو یک دریاچه فصلی است و در پائیز سال ۱۳۸۹، این دریاچه کاملا خشک شد. این دریاچه طبیعی به طور معمول همه ساله در فصل پاییز خشک شده و در پایان فصل زمستان به صورت طبیعی و خودجوش پرآب می‌شود.

دریاچه کیو،دریاچه ای زیبا در قلب خرم آباد+عکس

دریاچه کیو،دریاچه ای زیبا در قلب خرم آباد+عکس

دریاچه کیو،دریاچه ای زیبا در قلب خرم آباد+عکس

دریاچه کیو،دریاچه ای زیبا در قلب خرم آباد+عکس

دریاچه کیو،دریاچه ای زیبا در قلب خرم آباد+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار