gardeshban.ir

تنگه مارتویلی (Martvili Canyon) بهشت کوچکی در اطراف باتومی است که طبیعت گردها و گردشگران گرجستان دیدن آن را از دست نمی‌دهند.
کد خبر: ۲۳۶۴۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
تنگه مارتویلی بین دو صخره بسیار بزرگ قرار گرفته و درست از میان دو صخره، رود آباشا عبور می‌کند. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری باتومی در اینجا کلیک نمایید.

در گذشته این تنگه محل آب‌تنی و حمام خانواده‌ی دادیانی بوده که حاکم این منطقه بوده‌اند. به دلیل آب‌وهوای خوب منطقه، دیواره‌های تنگه از خزه پوشیده شده و منظره‌ی بدیعی پیش چشم گردشگران خلق شده است.

دسترسی به تنگه مارتویلی

این تنگه که 40 متر عمق و 2400 متر طول دارد، نزدیک شهر کوچکی به نام مارتویلی و در منطقه‌ی مگرلیا قرار دارد. اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، برای رسیدن به تنگه باید حدود 2 ساعت و 50 دقیقه رانندگی کنید. همچنین می‌توانید از دفاتر گردشگری سطح شهر تور تنگه مارتویلی را تهیه کنید. رفت‌وبرگشت و قایق‌سواری در مارتویلی یک روز کامل از سفر شما را به خود اختصاص می‌دهد.

دیدنی ها و فعالیت ها در تنگه مارتویلی

در این تنگه می‌توانید از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید، در رودخانه آباشا قایقرانی کنید، از میان دیواره‌های خزه بسته تنگه عبور کنید و برای دیدن آبشارهای زیبایی که در مسیر قرار دارند، از صخره‌ها بالا بروید. یک سایت رفتینگ (قایقرانی در رودخانه) در محل تنگه قرار دارد. با پرداخت هزینه‌ی ورودی و هزینه‌ی رفتینگ، شما می‎‌توانید از امکانات قایق‌رانی و راهنماهایی که در اختیارتان می‌گذارد، استفاده کنید.

راهنما معمولا در طول مسیر قایق را در جاهایی از رودخانه که عمق مناسبی دارد، متوقف می‌کند تا اگر دوست داشتید در آب شیرجه بزنید و شنا کنید. در نزدیکی این تنگه و در بالای تپه‌ای در مارتویلی صومعه‌ی باستانی «سنت اندرو» قرار دارد که برای گرجی‌ها بسیار مقدس است. 

در دوران باستان درخت بلوط بسیار بزرگی در محل این صومعه قرار داشته که توسط مردم پرستش می‌شده، بعد از گرایش مردم گرجستان به مسیحیت، این کلیسا در محل آن درخت ساخته شد. نقاشی‌هایی از قرن هفدهم میلادی در این کلیسا باقی مانده‌اند.

تنگه مارتویلی؛بهشتی در میان دو صخره در باتومی/تصاویر

تنگه مارتویلی؛بهشتی در میان دو صخره در باتومی/تصاویر

تنگه مارتویلی؛بهشتی در میان دو صخره در باتومی/تصاویر

تنگه مارتویلی؛بهشتی در میان دو صخره در باتومی/تصاویر

تنگه مارتویلی؛بهشتی در میان دو صخره در باتومی/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار