gardeshban.ir

این روز‌ها گرجستان در لیست برنامه سفری بسیاری از گردشگران در تمام دنیا قرار گرفته است؛ تنوع نوشیدنی‌ها و غذا‌ها، طبیعت زیبا و سرسبز و راحتی سفر به دلیل پرواز مستقیم و عدم نیاز به ویزا، باعث شده گرجستان مورد استقبال گردشگران ایرانی‌، مخصوصاً جوان‌ترها قرار بگیرد.
کد خبر: ۲۳۶۵۱
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرجستان کشوری است که هم کوه‌های بلند دارد و هم جنگل‌های سرسبز؛ پس اگر زمان سفر را درسن انتخاب کنید، سفری زیباتر را تجربه می‌کنید.

راهنمای سفر به باتومی

گرجستان یک کشور کوهستانی است و بین کوه‌های قفقاز و دریای سیاه واقع شده؛ این کشور لقب عروس قفقاز را به دوش می‌کشد. به دلیل وجود رشته‌کوه قفقاز، آب‌ و هوای این ناحیه متعادل شده است. این کشور از شمال با روسیه، در قسمت جنوب شرقی با ترکیه، ارمنستان در جنوب، جمهوری آذربایجان در بخش شرقی و در قسمت غربی با دریای سیاه هم‌مرز است.

مراکز تفریحی باتومی گرجستان را در اینجا ببینید.

بهترین زمان برای سفر به تفلیس گرجستان را اکثر مسافران ماه مارس (میانۀ اسفند تا میانۀ فروردین) و سپتامبر (میانۀ شهریور تا میانۀ مهر) می‌دانند چرا که علاوه بر هوای دلپذیر و متعادل، طبیعت زیبای گرجستان نیز در این زمان بهترین جلوه را دارد. اگر چه گرجستان مقصدی است که در تمام فصل‌ها پر از گردشگر است اما بهار و تابستان سفر به تفلیس بیشتر می‌شود. هوای تفلیس به خاطر وزش باد از سوی کوه‌ها در فصل تابستان نسبتاً خنک است و از 30 درجه تجاوز نمی‌کند. به‌طور میانگین دمای هوا در تفلیس 10 درجه نسبت به تهران سردتر است!

در فصل بهار (مارس تا می) هوا بسیار دل‌چسب و بارانی‌ست. اگر از کسانی هستید که عاشق بارانید، حتماً خیلی لذت می‌برید و اگر چنین نیست فراموش نکنید که تجهیزات بارانی با خودتان ببرید چون بارش در تمام طول سال به‌خصوص در فصل بهار وجود دارد!

در تابستان (ژوئن تا آگوست) هوا گرم و مرطوب است هر چند که دمای هوا بین 20 تا 30 درجۀ سانتی‌گراد است اما ممکن است رطوبت آزارتان دهد! به همین خاطر سفر در این زمان را توصیه نمی‌کنیم مگر اینکه بخواهید از حمام آفتاب و استراحت در ساحل استفاده کنید. گرم‌ترین هوا را در اوایل مرداد تجربه خواهید کرد.

پاییز و طبیعت رنگارنگ در تفلیس آنقدر برایتان چشم‌نواز خواهد بود که شاید بتوانید سرما را تحمل کنید. غیر از مهر ماه که زمان مناسبی برای سفر به تفلیس است؛ مابقی پاییز و زمستان روزهای یخی زیادی خواهید داشت که هوا در طول روز بین 2 تا 6 درجه سانتی‌گراد و شب‌ها به زیر صفر می‌رسد؛ اگر اهل ورزش‌های زمستانی نیستید، اصلاً در این زمان به تفلیس نروید چون از سرما یخ می‌زنید!

به‌طورکلی با توجه به تعدد سفرهای انجام شده، فصل شلوغی و خلوتی را در تفلیس به‌صورت زیر برآورد کرده‌ایم:

فصل شلوغی یا پیک سفر: خرداد ماه تا اواسط مرداد (ژوئن تا آگوست)

فصل خلوتی: اواسط آذر تا اواخر بهمن (دسامبر تا فوریه)

فقط یادتان باشد همیشه در سفر به تفلیس با خودتان چتر بردارید!

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران

بهترین زمان مسافرت به گرجستان و توصیه هایی به مسافران
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار