gardeshban.ir

مصوبات کمیته گردشگری ستاد ملی مقابله با کرونا/
براساس مصوبه کمیته گردشگری ستاد مقابله با کرونا، ایجاد هرگونه کمپ‌های عمومی گردشگری و برپایی چادرها در محیط پارک‌ها و فضاهای روباز و سربسته در سراسر کشور که موجب تجمع افراد می‌شود، ‌ ممنوع است.
کد خبر: ۲۳۷۳۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
نخستین جلسه کمیته گردشگری ستاد ملی مقابله با کرونا به ریاست دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان وزارت‌خانه‌های ورزش، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و تحقیقات، راه و شهرسازی و نیروی انتظامی حضور داشتند و مصوباتی برای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا اتخاذ و به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد.

مهمترین مصوبات این جلسه بدین شرح است:

۱ - با توجه به نبود استانداردهای لازم در برخی از مهمان‌سراها و مراکز اقامتی دولتی و زائرسراها و جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع در آنها، در تعطیلات ایام نوروز از پذیرش مسافر خودداری نمایند.

۲ - ایجاد هرگونه کمپ‌های عمومی گردشگری و برپایی چادرها در محیط پارک‌ها و فضاهای روباز و سربسته در سراسر کشور که موجب تجمع افراد می‌شود، ‌ ممنوع است.

۳- مدارس و خوابگاههای دانشجویی از پذیرش مسافر خودداری نمایند. همچنین از ورود و پذیرش مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی غیر از تاسیسات گردشگری دارای مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خودداری شود.

۴- از برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی تا عادی شدن شرایط جلوگیری به عمل آید.

۵- برآوردی از خسارت‌های وارده این بیماری به فعالان و تاسیسات گردشگری، زیارتی و ورزشی تهیه و به ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار