gardeshban.ir

ملاکا معروف به شهر قرمز در جنوب مالزی و در ۲۰ کیلومتری کوالالامپور واقع گردیده و یکی از مراکز پذیرای توریست در مالزی است.
کد خبر: ۲۳۷۳۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شهر مرکز ایالت ملاکا است. مالزی از کشورهایی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند، دارا بودن جاذبه ها و سرگرمی های متنوع می تواند از دلایل این امر باشد. 

ایالت ملاکا که در نگارش انگلیسی Melaka و Malacca نگاشته شده، ایالتی است در جنوب شبه جزیره مالایا در مالزی غربی که پس از ایالت های پرلیس و پنانگ، سومین ایالت کوچک مالزی ‌ محسوب می شود. 

مرکز ایالت ملاکا شهری است قدیمی به همین نام یعنی ملاکا (Malacca City) که مرکز تاریخی آن در سال ۲۰۰۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. 

آب و هوای ملاکا بین 30 – 35 درجه سانتی گراد در روز و بین 27 – 29 درجه سانتی گراد در شب متغیر است و بیشترین بارش بین ماه های اکتبر و مارس رخ می دهد.

شهر تاریخی ملاکا؛ از جاذبه های دیدنی مالزی+عکس

شهر تاریخی ملاکا از آن دسته شهرهایی است که می توان تاریخ چندین کشور از جمله چین، پرتغال، هلند، فرانسه و انگلیس را در ساختار و فرهنگ مردم آن مشاهده کرد. این شهر که در حدود 130 کیلومتری جنوب کوالالامپور قرار دارد، یک شهر بندری محسوب می شود و تاریخچه ای قدیمی دارد.

این شهر در قرن پانزدهم بسیار رونق داشته زیرا بر سر مسیر چین به هند قرار داشته و مسافرانی که از این مسیر عبور می کردند در این شهر توقف کرده و به داد و ستد می پرداختند. به همین علت آداب و رسوم چینی ها بر این شهر تاثیر بسیاری گذاشت و امروزه نیز بخش اعظمی از جمعیت شهر را چینی ها تشکیل داده اند. 

در سال 1511 نیز جنگ سختی در ملاکا بین پرتغالیها و چینی ها درگرفت که طی آن شهر به استعمار پرتغالیها در آمد. با ورد پرتغالیها دین مسیحیت بخصوص کاتولیک در شهر رواج یافت که موجب ساخت کلیساهای بسیاری در شهر شد. 

درسال  1641 نیز هلندی ها بر ملاکا تسلط یافتند و 150 سال بر شهر حکومت کردند. هلندی ها ساختمان ها و بناهای زیبایی را در ملاکا ساخته اند که بقایای برخی از آنها هنوز قابل مشاهده است.

شهر تاریخی ملاکا؛ از جاذبه های دیدنی مالزی+عکس

شهر تاریخی ملاکا؛ از جاذبه های دیدنی مالزی+عکس

در سال 1795 و زمانیکه هلند به استعمار فرانسوی ها در آمد، انگلیسی ها زمام امور را در ملاکا به دست گرفتند و پس از استقلال مالزی، این بندر مجددا به عنوان یکی از بنادر مهم مالزی مطرح شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار