gardeshban.ir

کوالالامپور (Kuala Lumpur) که اغلب در بین مردم به صورت خلاصه “KL” گفته می شود، قلب تپنده مالزی است.
کد خبر: ۲۳۷۴۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوالالامپور پایتخت مالزی و محبوب ترین شهر این کشور است. این کشور همچنین یک قدرت اقتصادی و فرهنگی در جنوب شرق آسیاست.

برج های دوقلوی پتروناس، این آسمان خراش های مجلل که تا سال 2004 به عنوان بلندترین ساختمان های جهان شناخته می شدند در کوالالامپور مالزی قرار گرفته اند که هر ساله توریست های زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشانند.

کوالالامپور در ایالت سلانگور در مالزی ، در دره عظیم کلانگ (Klang) ، نزدیک به مرکز شبه جزیره مالزی واقع شده است ، که از آن به عنوان مالزی غربی نیز یاد می شود.

اطلاعات ضروری برای سفر به کوالالامپور

در داخل جزیره شبه جزیره مالزی ، کوالالامپور در 91 مایلی (146 کیلومتری) شمال توقفگاه توریستی محبوب مالاکا و 125 مایلی (201 کیلومتری) جنوب ایپوه ، چهارمین شهر بزرگ مالزی قرار دارد. کوالالامپور درست در شرق جزیره بزرگ سوماترا در اندونزی واقع شده است.

معرفی شهر تاریخی ملاکا | Malacca

کوالالامپور در محل تلاقی دو رودخانه کلانگ (Klang) و گمبوک (Gombak) ساخته شده است و در حقیقت نام کوالالامپور به معنی "تلاقی گل آلود” می باشد. کوالالامپور در شبه جزیره و تقریبا در بین جزیره مالزیایی پنانگ و سنگاپور قرار گرفته است.

اطلاعات ضروری برای سفر به کوالالامپور

اطلاعات ضروری برای سفر به کوالالامپور

بیشتر در مورد موقعیت کوالالامپور:

مسیر زمینی از کوالالامپور به سنگاپور تقریبا 5 ساعت می باشد.

سنگاپور تقریبا در فاصله 220 مایلی (حدود 321 کیلومتر) جنوب کوالالامپور قرار گرفته است.
متوسط ارتفاع کوالالامپور 268.9 فوت از سطح دریا است.

کوالالامپور یک شهر با تنوع قومیتی بالاست و دارای سه گروه قومیتی مالایی، چینی و هندی می باشد. جشن های روز مالزی (با روز استقلال مالزی اشتباه گرفته نشود) اغلب بر روی ارتباط و حس بهتر و اتحاد بین این گروه های قومی فوکوس و توجه دارد.

سرشماری دولتی که در سال 2010 انجام شد، این آمار جمعیتی را نشان داد:

مالایی ها 45.9 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

چینی های قومی 43.2 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

هندی های قومی 10.3 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

مسافران در کوالالامپور با تنوع زیادی از نسل ها، دین ها و فرهنگ ها رو به رو می شوند؛ فارسی، عربی، نپالی و .. . شما می توانید در سفر به کوالالامپور اطلاعات زیادی از فرهنگ های متفاوت به دست آورید.

چگونه به کوالالامپور برویم؟

کوالالامپور برترین مقصد جنوب شرق آسیا و برترین مقصد مالزی است. کوالالامپور با فرودگاه بین المللی کوالالامپور (Kuala Lumpur International Airport) با تمام نقاط جهان در ارتباط است.

اطلاعات ضروری برای سفر به کوالالامپور

برای سفر زمینی، کوالالامپور از طریق راه آهن به سنگاپور و هات یای (Hat Yai) در جنوب تایلند وصل می شود. همچنین اتوبوس های مسافت طولانی در سراسر مالزی و دیگر نقاط آسیای جنوب شرقی حرکت می کنند. کشتی ها (فصلی) بین سوماترا و بندر کلانگ (بندری در حدود 25 مایلی (40 کیلومتری) غرب کوالالامپور) حرکت می کنند.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

کوالالامپور گرم و مرطوب است و اغلب اوقات بسیار گرم، اما درجه حرارت هنگام عصر کاهش پیدا می کند و شما می توانید هنگام عصر و شب خنکی هوا را احساس کنید.

دما در طول سال نسبتاً پایدار است، اما ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت کمی گرم تر است. ماه های تابستان از جمله خرداد، تیر و مرداد معمولا خشک ترین و ایده آل ترین ماه ها برای بازدید از کوالالامپور است زیرا رطوبت هوا پایین است.

ماه های بارانی در کوالالامپور اغلب فروردین، مهر و آبان است. اما اجازه ندهید باران جلوی برنامه شما برای سفرتان را بگیرد. سفر در طول فصل های موسمی در جنوب شرقی آسیا می تواند بسیار لذت بخش باشد و چند مزیت نیز دارد، گردشگران کمتر و هوای تمیزتر!

رمضان، ماه مبارک مسلمانان یک رویداد بزرگ سالانه در کوالالامپور است و از سالی به سال دیگر متفاوت است. نگران نباشید، شما در ماه رمضان گرسنه نخواهید ماند. بسیاری از رستوران ها در کوالالامپور قبل از غروب آفتاب نیز باز هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار