gardeshban.ir

همزمان با فراگیر شدن شایعه احتمال تعویق زمان برگزاری یا لغو کامل جشنواره کن 2020، خبر رسید وزیر فرهنگ فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده است.
کد خبر: ۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرانک ریستر 46 ساله که به تازگی به پارلمان فرانسه رفته بود، متوجه شد با چند نماینده مبتلا به کرونا در تماس بوده است. از این رو، برای اطمینان خاطر از آلوده شدن یا نشدن به کروناویروس آزمایش داد که پاسخ آن مثبت بود. به این ترتیب، وزیر فرهنگ از نخستین مقام‌های ارشد دولت فرانسه است که به بیماری کووید-19 مبتلا می‌شود.

نکته اینکه ریستر در روزهای گذشته در دولت فرانسه با امانوئل مکرون دیدار و گفتگو نداشته تا شائبه آلوده شدن رئیس جمهوری فرانسه به کروناویروس از اساس رد شود. آخرین حضور او در کابینه چهارشنبه گذشته بود. وزیر فرهنگ قرار بود امروز سه‌شنبه با نمایندگان بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر فرانسه دیدار و درباره تاثیر شیوع کرونا بر فعالیت‌های فرهنگی با آنها مذاکره کند اما این روزها در خانه استراحت می‌کند و حال عمومی او هم خوب گزارش شده است.

دولت فرانسه گرد هم آمدن بیش از هزار نفر را در مجامع عمومی از جمله 300 سالن کنسرت و نمایش (تئاتر و سینما) دست‌کم تا یک ماه آینده ممنوع اعلام کرده است. کاخ اصلی جشنواره فیلم کن هم بیش از 2500 نفر گنجایش دارد و شاید به همین دلیل سازمان‌دهندگان این رویداد مهم سینمایی ناچار شوند دوره آینده آن را برای مدتی نامعلوم به تعویق بیندازند. برخی هم معتقدند جشنواره کن 2020 با شرکت نکردن مهمانان اصلا برگزار نمی‌شود.

موزه معتبر لوور در پاریس از جمله مکان‌هایی است که از چند روز پیش صرفا برخی گردشگران را می‌پذیرد و چند برنامه آن لغو شده است. سخنگوی لوور اعلام کرد بسیاری از بازدیدکنندگان چینی، ایتالیایی، آمریکایی و فرانسوی قید حضور در لوور را زده‌اند. سال 2018 حدود هشت درصد از 10 میلیون بازدیدکننده لوور چینی بودند. کاخ ورسای هم اعلام کرد در هفته پایانی ماه فوریه 20 هزار بازدیدکننده کمتر از هفته مشابه سال 2019 داشته است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار