gardeshban.ir

گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است.
کد خبر: ۲۳۸۱۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با دریاچه توشن گرگان در ادامه با ما باشید.

دریاچه توشن در حاشیه جنوبی روستای توشن در النگدره واقع در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان گرگان قرار دارد. وجود مناطق جنگلی النگدره در کنار دریاچه سد و وجود ماهیان مختلف در آب دریاچه، فضایی زیبا به این محیط بخشیده است.

دریاچه توشن گرگان از سطح دریا ۲۵۰ متر ارتفاع دارد. طول دریاچه حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۱۳۰ متر می باشد. با توجه به سد دریاچه ای آرام و بدون موج با آبی شفاف و وجود ماهی های رنگارنگ مختلف که در حال شنا هستند، در اطراف این دریاچه چمن زراها و درختان بلند وجود دارد که این سد را زیبا و محیط را جذاب تر نموده است.

این دریاچه یکی از مقاصد محبوب مردم گرگان برای تفریح و پیک نیک بوده و به خاطر وجود ماهی های خوراکی در آب برای افراد علاقه مند به ماهیگیری نیز جای مناسبی است. این منطقه در فصول مختلف مورد استفاده ماهیگیری و کمپینگ قرار می‌گیرد.

دسترسی

برای رسیدن به این دریاچه باید از روستای زیبای توشن  که نام دریاچه از آن گرفته شده است، عبور کنید و با پیمودن جاده ای خاکی و کمی پیچ در پیچ به این سد خاکی برسید که مثل نگینی سبز رنگ در میان انبوه درختان پنهان شده است.

آدرس دریاچه توشن: استان گلستان، گرگان، روستای توشن، جاده توشن

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

دریاچه زیبای توشن در نزدیکی گرگان/عکس

دریاچه زیبای توشن در نزدیکی گرگان/عکس

دریاچه زیبای توشن در نزدیکی گرگان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار