gardeshban.ir

شهرستان بدره در ۸۵ کیلومتری مرکز ایلام قرار دارد، این شهرستان یکی از مهمترین مناطق توریستی استان به شمار می رود که به تازگی سد سیمره بر زیبایی های این شهرستان افزوده است.
کد خبر: ۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
آب و هوای مطبوع ،مرغزارهای خیره کننده ،چشم انداز های بکر، آبشارهای کوچک و بزرگ ،میراث قدیمی آثار باستانی وگستره آبی دریاچه سد سیمره تنها بخشی از مظاهر چشم نوازی است که هر بیننده می تواند در شهرستان کوچک بدره یکجا به تماشا بنشیند.

طبیعت گردی بعنوان یک مزیت مهم در شهرستان بدره بخصوص در ایام نوروز می تواند بسیاری از گردشگران را به خود جذب کند چرا که ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که برای هر گردشگری لذت بخش است. 


تنگه زارنگوش بدره

تنگه زارنگوش که حدود دو کیلومتر است با ارتفاع بسیار زیاد دارای بیش از ۱۲ آثار تاریخی و طبیعی است که بسیاری از آثار تاریخی آن از بین رفته است و زیر تخت سنگهای بزرگ دفن شده اند. تنگه زرانگوش از نظر طبیعی و تاریخی منطقه ای کم نظیر است که طبق گفته کارشناسان در این تنگه آثار تاریخی با قدمت پیش از تاریخ وجود دارد که هم اکنون از بین رفته اند و این تنگه مجموعه ای کامل از آثار تاریخی و طبیعی است که حتی باید در سطح جهانی معرفی شوند. 

ارتفاع این تنگه بالغ بر ۵۰۰ متر است و در تمام فصلها آب در درون تنگه جاری است و سالهای قبل در داخل تنگه بیشه زارها و درختان سر به فلک کشیده بوده و مناظر زیبایی داشته است. کوه و دره‌های عمیق و شگفت انگیز، آب و انوع سنگ به اشکال مختلف باعث شده این تنگه بسیار زیبا به یکی از آثار و مجموعه‌های تاریخی و طبیعی استان ایلام تبدیل شود.

طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر


تنگه رازیانه 

تنگه رازیانه در شهرستان بدره واقع شده و در نزدیکی روستای چنارباشی و در 45 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد، این تنگه یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی در استان ایلام و در غرب ایران است. تنگه رازیانه، دره باریک و ژرفی است که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده و درون آن رودی روان است.75 هکتار از اراضی تنگه رازیانه در سال 1388 به عنوان اثر طبیعی- ملی معرفی شد و در همان سال این اثر در فهرست آثار طبیعی – ملی ایران قرار گرفت.

طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر

تنگ کافری

تنگ کافری در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد. رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد. آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت تنگه دارد. 

جنگل های وسیع بلوط و گونه های جانوری مانند سنجاب ایران از دیگر جاذبه های این تنگ است. طول تنگه در حدود ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است. در یک کیلومتری ورودی تنگه برکه آب زمزم قرار گرفته است. هم چنین زیارتگاه جابر در این منطقه از دیگر نقاط گردشگری در منطقه به حساب می آید.


طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر

چشم اندازهای سیمره ایلام

رودخانه سیمره در شهرستان بدره از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب شکل گرفته و در مرز ایلام و لرستان جریان دارد و تا انتهای حوزه کرخه ۶۵۰ کیلومتر طول دارد.

رودخانه سیمره نامی بزرگ در استان ایلام محسوب می شود چرا که سیمره جزیی از تاریخ استان است و شهر تاریخی به همین نام در شهرستان دره شهر محل سد سیمره وجود دارد.به دلیل وجود این رود بزرگ، سدی در روستای چشمه شیرین از توابع بدره ساخته شده که باعث ایجاد جاذبه های گردشگری متنوعی شده است.


طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر

آتشکده کلم

آتشکده کلم مربوط به اواخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که در روستای کلم واقع شده است و این اثر در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۹۵۳۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. روستای کلم قدمت طولانی سکونت انسانی دارد. 

بررسی آثار باقی‏مانده از جمله قلعه و آتشکده، احتمال قدمت و سابقه تاریخی روستا به دوران مادها را افزایش داده است. بقعه جابربن انصاری و بنای سید تاج‏الدین نیز در نزدیکی روستا واقع شده ‏اند.آتشکده کلم در شمال روستای کلم ایلام در منطقه ای باستانی به وسعت ۲۲هزار متر مربع قرار دارد و از سنگ لاشه، سفال و ملات گچ ساخته شده است. باستان شناسان عقیده دارند این آتشکده در دوره اسلامی ساخته شده است

طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر

تنگ لارت بدره

تنگه باستانی لارت یکی از دیدنی های بدره است که در ۲ کیلومتری جنوب شهرستان بدره قرار دارد. این تنگه در بخش ورودی خود حدود ۹۹۰ متر و در انتهای خود حدود ۱۵۰۰ از سطح دریا ارتفاع دارد. قسمت انتهای تنگه لارت به دامنه‌های کبیرکوه می‌رسد که آب و هوای مطبوع آن منطقه لارت را به یکی از توریستی‌ترین مناطق ایلام تبدیل کرده است. 

تنگه لارت در قسمت انتهای خود به دو بخش تنگه غربی و تنگه شرقی تقسیم می‌شود و در محل تلاقی آن‌ها تپه‌ای قرار دارد که از لحاظ باستانی دارای ارزش بسیار بالایی است. آنچه باعث شهرت و اهمیت این منطقه شده است، تپه‌های باستانی لارت بوده که قدمت آن‌ها به دوران ساسانیان می‌رسد.


طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر

مجموعه آثار تنگه دربند

مجموعه آثار تنگه دربند مربوط به دوره ساسانیان – سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بدره، بخش هندمینی، روستای گچ کوبان، ۳ کیلومتری تنگه دربند واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۴۶۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


طبیعت دیدنی شهر بدره+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار