gardeshban.ir

از محبوب ترین تفریحات ارمنستان در تور ارمنستان پاراگلایدر سواری در ارتفاعات زیبای کوهستانهای هاتیس و دریاچه سوان و دیگر مکانها است. این تفریح یکی از تفریحات اصلی ارمنستان محسوب میشود و میتوانید لذت و هیجان بسیار زیادی را تجربه فرمایید. این تفریح همراه با مربی های حرفه ای و همراه با ارائه آموزشهای کافی انجام میگردد.
کد خبر: ۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از کوههای زیبا و بلند ناحیه کوه آرارات نام دارد که نماد ملی کشور ارمنستان نیز محسوب میشود در نزدیکی کوه میتوانید از طبیعت زیبای کوهستانی و هوای عالی بهره ببرید. این کوه در شمال شرقی کشور ارمنستان قرار گرفته است. این کوه دارای دو قله است که هر دو آتشفشانی است یکی 5137 متر و دیگری 3896 متر ارتفاع از سطح دریا دارند.

در تمام طول سال این قله از برف پوشیده شده است.

شهر ایروان از شهرهای تاریخی و بسیار جذاب ارمنستان است، این شهر در کنار رود هرازدان قرار دارد و در سال 782 پیش از میلاد مسیح تشکیل شده است. این شهر باستانی تاریخی دور و دراز داشته است، در ابتدا این شهر عضوی از امپراتوری آرگیشتی یکم بوده است و بعد از آن امپراتوریهای مختلف نظیر هخامنشیان، ساسانیان و همینطور اعراب و سپس سلجوقیان و مغول بر آن حاکم شده اند. 

در تاریخ معاصر این شهر در نزد تزارهای روس و سپس شوروی و در نتیجه بعد از استقلال ارمنستان بخشی از کشور ارمنستان بوده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری مختلفی است و میتوان در آنجا مدت ها به گشت و گزار و تفریح پرداخت، مجسمه و تندیس های مختلفی در این شهر قرار دارد که به مناسبت های مختلفی ساخته شده‌اند. از جمله مجسمه های جالب توجه میتوان به مجسمه مادر اشاره کرد.

از نقاط بسیار مهم شهر میتوان به میدان زیبای جمهوری ایروان اشاهر کرد که داری فواره ای موزیکال و فوق العاده است که همه روزه از ساعت 8 تا 10 شب مشغول به کار است. در اطرا میدان جمهوری میتوانید از فروشگاه ها و مراکز خرید و تفریح مختلف دیدار فرمایید و در خیابانها به گشت و گزار بپردازید و در وقت خستگی به یکی از کافه ها یا رستوران های انجا سری بزنید و از نوشیدنی ها و خوراکی های لذیذ آنجا بهره ببرید.

کاسکاد یکی از مهم ترین جاذبه های ایروان محسوب میشود که در دوره شوروی طرح ساختش توسط الکساندر تامانیان داده شده است. در دهه 1970 و سالهای آخر این دهه معمار مشهور ارمنی الکساندر تامانیان ایده ساخت اینجا به سرش زد اما پروژه تا سال 2002 مسکوت ماند این موزه زیبا در مرکز شهر قرار دارد و شامل تعداد زیادی آثار ارزشمند و تندیسهای بسیار زیبا میشود که با هنرمندی تمام خلق و اجرا شده اند.

از دیگر جاذبه های گردشگری ایروان میتوان به ساختمان گالری ملی و ساختمان موزه تاریخ شهر اشاره کرد که دارای تعداد بسیار زیادی نقاشی و مجسمه های زیبا میشود که ساخته هایی از هنرمندانی از سراسر ارمنستان و همچنین منطقه و همینطور اروپا میشود. در موزه تاریخی ایروان هم میتوانید آثاری کم نظیر و ارزشمند را از تاریخ ارمنستان و میراث غنی فرهنگی این کشور مشاهده فرمایید که به نیم میلیون قطعه میرسد.

از دیگر نقاط دیدنی ارمنستان میتوان به منطقه حفاظت شده شیکاهوغ اشاره کرد که یکی از زیبا ترین جنگلهای منطقه به حساب می آید. این جنگل بکر و زیستبومی برای زندگی بسیاری از موجودات طبیعی میشود، از جمله موجوداتی که در این منطقه وجود دارند میتوان به پلنگ لئوپارد اشاره کرد همچنین خرس، گوزن و بزهای کوهستانی در این منطقه وجود دارند. در این منطقه در حدود 1100 گونه گیاه وجود دارد که بطور کامل شناسایی و نمونه برداری شده اند. ارمنستان در حال توسعه این منطقه است تلاش میکند گونه های بیشتری را به آنجا اضافه کند و گونه های فعلی را حفظ کند.

در مرکز ارمنستان یک دریاچه به نام سوان وجود دارد که بزرگترین دریاچه ارمنستان محسوب میشود.، در منطقه قفقاز این دریاچه یک نگین و جای خاص به حساب می آید. این دریاچه یک ششم بزرگی ارمنستان را شامل میشود. اینجا یکی از زیبا ترین نقاط ارمنستان از نظر طبیعت و هوای خوبش است و میتوانید در صورت علاقه مندی به شنا و آبتنی به درون آب بروید یا قایق سواری و دیگر تفریح های آبی را انجام دهید. همچنین در اطراف این منطقه کوه های مختلفی وجود دارد که برای علاقمندان به کوه نوردی و صخره نوردی بسیار مناسب است.

از دیگر پارک های سرسبر و زیبای ارمنستان میتوان به پارک دلیجان اشاره کرد که یکی از 4 پارک زیبای آنجا است و در سال 2002 به بهره برداری رسیده است.

امیدواریم در سفر خود به این کشور زیبا و ارزشمند از نقاط مختلف تفریحی و تفرجگاه های مختلف آنجا بهرمندی کافی را داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار