gardeshban.ir

گرجستان کشوری با تاریخچه ای غنی و افسانه های بسیار است. شهر تفلیس پایتخت گرجستان جاذبه های بسیار زیادی دارد که باعث شده است هر ساله توریست های زیادی به این شهر و دیگر شهرهای تفلیس سفر کنند. یکی از جاذبه های معروف آن برج ساعت تفلیس است.
کد خبر: ۲۳۸۲۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج ساعت تفلیس (Clock Tower) که همانند برجی افسانه ای است ساختاری نسبتا جدید در پایتخت گرجستان است. این برج ساعت توسط ریزو گابریادزه (Rezo Gabriadze)، استاد نمایش های عروسکی و فیلمنامه نویس ساخته شده است.

این برج شامل صدها کاشی دست ساز ساخته شده توسط خود گابریادزه است. در هر ساعت یک فرشته از یک درب در بالای برج بیرون می آید و با یک چکش زنگ را می زند؛ در ساعات ظهر و روز جمعه، می توانید یک نمایش عروسکی کوچک به نام "چرخه زندگی” (The Circle of Life) را تماشا کنید.

این برج یکی از غیرعادی‌ترین بناهای شهر است. این بنای غیرعادی رو به خیابان کناری خم شده، انگار که این برج در حال سقوط را تنها یک ستون آهنی سر جایش نگهداشته است. یک ساعت بزرگ و یک ستون اتکا وسط این برج درهم ریخته قرار دارند.

تئاتر عروسکی گابریادزه که طراح برج ساعت می باشد نیز در کنار این برج قرار گرفته است. این تئاتر در سال 1981 میلادی افتتاح گردید و اولین تئاتر عروسکی گرجستان در آن برگزار شد. ساختمان تئاتر گابریادزه تفلیس در کنار برج ساعت و در خیابان 13 چاوتلی تفلیس واقع شده است.

برج ساعت؛جاذبه غیر عادی تفلیس+عکس

برج ساعت؛جاذبه غیر عادی تفلیس+عکس

برج ساعت؛جاذبه غیر عادی تفلیس+عکس

برج ساعت؛جاذبه غیر عادی تفلیس+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار