gardeshban.ir

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است.
کد خبر: ۲۳۸۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه خیابان آبوویان ایروان را به شما معرفی می کنیم.

خیابان آبوویان (Abovyan Street) یک خیابان در ناحیه کنترون در شهر ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان است و با فاصله ای سه دقیقه ای از میدان جمهوری و در کنار سینمای مسکو قرار دارد و امروز به محل خوبی برای گشت و گذار تبدیل شده است.

این خیابان در سال ۱۸۶۳ ساخته شده و دارای ۱٫۸ کیلومتر طول می‌باشد و در مرکز شهر واقع شده است. نام این خیابان برگرفته از نام خاچاطور آبوویان نویسنده اهل ارمنستان است. بسیاری از بناهای متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را در خود جای داده است. البته تعدادی از این بناها به دلیل بی‌توجهی و کهولت وضعیت چندان مناسبی ندارند.

در سال ۱۸۵۵ میلادی فرمانداری روسی قفقاز طرح‌ریزی خیابان‌های ایروان را تأیید نمود تا متوسط عرض خیابان‌ها از ۶ تا ۲۰ متر باشد. عرض خیابان آستافایان ۲۰ متر می باشد. این خیابان در سال ۱۸۶۳ افتتاح شد و به نام میخائل آستافیان فرماندار (۱۸۶۰–۱۸۶۲) نامیده شد. نخستین تراموای ایروان در سال ۱۹۳۳ از خیابان آبوویان عبور می‌کرد.

در این خیابان کافه‌ های محبوب و قدیمی، رستوران، بوتیک و فروشگاه نیز قرار دارند و شما می توانید در کنار دست فروشان و دکه های فروش غذا مزه غذاهای خیابانی را بچشید.

شما در این خیابان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا تمام طول آن را بپیمایید. از ساختمان‌های مهم در خیابان آبوویان می‌توان سالن کنسرت آرنو باباجانیان، هتل رویال تیولیپ ایروان، اتحادیه هنرمندان ارمنستان، سینما مسکو، کلیسای کاتولیک و دانشگاه پزشکی دولتی ایروان را نام برد. از جاذبه های دیدنی میدان چارلز آزناوور می توان به دوازده فواره آن اشاره کرد که به صورت دایره وار قرار گرفته اند.

گشت و گذار در خیابان آبوویان ارمنستان/عکس

گشت و گذار در خیابان آبوویان ارمنستان/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار