gardeshban.ir

شهری قدیمی و دیدنی در اسلواکی وجود دارد که بانک عشق را در خود جای داده است. بله درست شنیدید بانک عشق! حتما از خود می‌پرسید بانک عشق چیست و چگونه جایی است؟ یعنی عشق را در آنجا سرمایه گذاری می‌کنند؟! یا شاید به یادگار می‌گذارند! اما خب چگونه عشق را در بانک می‌گذارند.
کد خبر: ۲۳۸۵۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
ماجرا این است که معمولا زوجین نشانه‌های کوچکی از عشق خود را به این بانک می‌سپارند. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینیم داستان بانک عشق چیست و بیشتر با جزئیات آن آشنا شویم.

بانک عشق از طاق عشاق تشکیل شده است که این طاق حدودا متشکل از 100.000 قطعه است و در محل انتشار مارینا (مجموعه شعری معروف در اسلواکی) یعنی شهر بانسکا شتیاوینتسا قرار گرفته است. مارینا طولانی ترین شعر عاشقانه جهان است که به عنوان زیرساخت بنیانگذاری بانک عشق قرار داده شده است. مارینا در سال 1846 منتشر شد. این شعر حدودا 2910 مصرعی نوشته آندره اسلادکوویچ است و هر بخش از آن بر روی یکی از 100.000 قطعه نوشته شده است.

این شاعر اهل بانسکا شتیاوینتسا دلباخته دختری به نام ماریا بوده است اما والدین ماریا اجازه ازدواج با آندره را به ماریا نمی‌دهند و او را مجبور می‌کنند که با شخصی پولدار ازدواج کند. آن‌ها در سن 14 سالگی عاشق هم شده بودند. آندره پس از این شکست عشقی کشیش می‌شود و دو سال پس از عروسی ماریا با دختر یک کارمند دفتری ازدواج می‌کند. شعر ماریا به دلیل شهرت بسیارش در مدارس اسلواکی نیز تدریس می‌شود.

​​​​​​​​ شهر بانسکا شتیاوینتسا که محل زندگی این دو فرد بوده است، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ‌است. طبق گفته مسئولین این بانک عشق، عشاق می‌توانند نمادهایی از عشق خود را برای حفظ و نگهداری به این بانک بسپارند. این نماد می‌تواند عکس، نامه عاشقانه، حلقه و یا حتی بلیت اولین سینمای دونفره آن‌ها باشد.

البته با توجه به اینکه نماد عشق هر فرد را فقط خودشان می‌توانند قبل از جایگذاری در بانک ببینند، و پس از آن با مهر ویژه‌ای مهر و موم می‌شود، شخص دیگری از درون و ماهیت آن باخبر نیست. همچنین در این بانکِ عشق بخش‌های سرگرمی مثل بخش عشق سنج نیز تعبیه شده است. در این سرگرمی زوجین با طی مراحل خاصی یکی از شعرهای مارینا را انتخاب می‌کنند که پس از خواندن متن شعر، میزان عشق آن‌ها مشخص می‌شود.

این بانک در حال حاضر از طریق بازدیدکنندگانش درآمدزایی کرده است و به نوعی شروع جذابیت همان شعرهای ماریا بوده‌ است، ولی پس از افزایش تعداد بازدیدکننده و  مشارکت بیشتر زوجین برای تکمیل بخش‌های مختلف بانک عشق، جذابیت اصلی آن از طریق زوجین ایجاد شده است و روز به روز نیز بر زوجینی که هدیه‌ای را در این بانک قرار می‌دهند افزوده می‌شود.

بانک عشق؛ جاذبه رمانتیک اسلواکی+تصاویر

بانک عشق؛ جاذبه رمانتیک اسلواکی+تصاویر

بانک عشق؛ جاذبه رمانتیک اسلواکی+تصاویر

بانک عشق؛ جاذبه رمانتیک اسلواکی+تصاویر

بانک عشق؛ جاذبه رمانتیک اسلواکی+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار