gardeshban.ir

سوتلانا کازینا، عکاس روس، علاقه بسیار زیادی به طبیعت دارد. علاقه او به حدی است که حدود بیست سال پیش کارش را رها می‌کند و همراه با خانواده‌اش به یک روستای کوهستانی در نزدیکی مرز قزاقستان می‌رود.
کد خبر: ۲۳۸۵۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این روستا، کازینا به موقعیت‌هایی عالی برای هنرنمایی و پیشرفت در عکاسی دست پیدا کرده است. یکی از مکان‌های مورد علاقه او برای عکاسی و شکار منظره، بلندترین قله سیبری، یعنی کوه بلوخا است. 

کازینا در یک روز زمستانی برای عکاسی به این منطقه کوهستانی سیبری می‌رود و در این میان با ابرهای رنگین‌تابی که منظره و چشم اندازی خیره کننده ایجاد کرده بوند و در بالای قله شناور بودند، روبرو می‌شود و بلافاصله دوربین خود را برای ثبت عکس‌هایی به یاد ماندنی حاضر می‌کند.

این کوه توسط محلی‌ها به عنوان یک کوه مقدس شناخته می‌شود و ۴۵۰۰ متر ارتفاع دارد. بله همانطور که حتما به نظر شما هم رسیده است، رسیدن به بالای کوهی با این ارتفاع آنقدرها هم آسان نیست. مسیر رسیدن به کوه بلوخا در سیبری حدود سه روز زمان نیاز دارد که یک روز آن از طریق وسیله نقلیه و دو روز پیاده روی است.

با این اوصاف احتمالا تنها کسانی که در زمان حضور این عکاس روس در منطقه حضور داشته‌اند، دانشمندان و هواشناسانی بوده‌اند که به تحقیق و مطالعه در منطقه مشغول بوده‌اند. ولی تحمل این سختی‌ها برای کازینا پاداشی باورنکردنی داشته است و پدیده‌ای بسیار نادر و خاص را ثبت کرده است.

هنگام صبح که شرایط آب وهوایی سرد و خشک همراه با یخ بندان بود، ابرهایی رنگین‌تاب خودنمایی کردند که کازینا تا به حال چنین منظره‌ای را به چشم ندیده بود. با وجود اینکه این پدیده به راحتی توسط چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده است ولی اگر نور خورشید خیلی قوی نباشد، دوربین به سختی قادر به ثبت آن است.

بنابراین کازینا با استفاده از یک فیلتر مخصوص از ابرهای رنگین تاب سیبری عکاسی کرده است. او می‌گوید، هر ابر ظاهری منحصر به فرد دارد و ممکن است شکلی آبنباتی یا پنبه‌ای داشته باشد. حتی ممکن است فکر کنید حباب‌های صابون بسیار بزرگی در آسمان پدید آمده است. این عکاس روس، نتایج هنرعکاسی خود را در اینستاگرام و صفحات شخصیش نیز منتشر کرده است و از طرفی از طریق فروش عکس‌ها برای کارهای آینده خود تامین مالی می‌کند.

ابرهای رنگین کمانی؛ پدیده ای عجیب بر فراز قله بلند سیبری/عکس

ابرهای رنگین کمانی؛ پدیده ای عجیب بر فراز قله بلند سیبری/عکس

ابرهای رنگین کمانی؛ پدیده ای عجیب بر فراز قله بلند سیبری/عکس

ابرهای رنگین کمانی؛ پدیده ای عجیب بر فراز قله بلند سیبری/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار