gardeshban.ir

طبق اعلام فرماندار شادگان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور ورود گردشگر و میهمان نوروزی به شادگان ممنوع است و تالاب بین‌المللی شادگان نیز تا پایان بحران کرونا در کشور روی گردشگران و میهمانان نوروزی بسته خواهد بود.
کد خبر: ۲۳۸۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
سعید حاجیان، فرماندار شادگان، در جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان از اعمال پایش ویژه در ورودی‌های این شهرستان به‌منظور کنترل و مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت:

تالاب بین‌المللی شادگان روی گردشگران بسته شد.

فرماندار شادگان در رابطه با ممنوعیت سفر مهمانان نوروزی افزود:

از امروز نیز با استقرار نیروی انتظامی در ورودی‌های شهر شادگان از ورود گردشگر و مسافر به این شهرستان جلوگیری می‌شود، همچنین هر فردی که قصد ورود به شهرستان شادگان را داشته باشد در ورودی‌های شهر پایش و در صورت نیاز به مراقبت به بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان منتقل می‌شود.

تالاب شادگان از تالاب‌های بزرگ ایران به شمار می‌رود و در جنوب شهر شادگان، استان خوزستان قرار دارد. با حدود ۴۰۰ هزار هکتار مساحت، سالانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب آب از رودخانه جراحی به این تالاب وارد می‌شود. گونه‌های زیستی ساکن در منطقه شامل ۱۵۲ گونه‌‌ی پرنده و ۴۰ گونه‌ی پستاندار است که مهم‌ترین آن‌ها دلفین بینی بطری نام دارد. این دلفین با حرکات نمایشی و زیبای خود در دهانه خلیج فارس و خور موسی به‌راحتی قابل‌مشاهده است. در فصل‌های بهار و اواخر زمستان، چشم‌انداز‌های فوق‌ا‌لعاده تالاب گردشگران زیادی را به این منطقه می‌کشاند و از فعالیت‌های محبوب در آن می‌توان به قایق‌رانی اشاره کرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار