gardeshban.ir

«سی ان بی سی» با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط «توریسم اکانامیکس» خسارت صنعت گردشگری ایالات متحده در سال جاری را تا ۲۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.
کد خبر: ۲۳۸۷۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
خسارت برآورد شده حدود هفت برابر بیش از خسارتی است که گردشگری ایالات متحده در طول شیوع ویروس بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ متحمل شد.

مجله «توریسم اکانامیکس» که تمامی هزینه‌های مرتبط با سفر از جمله هتل‎‌ها، رستوران‌ها، پارک‌های موضوعی و مقاصد گردشگری را دنبال می‌کند، برآورد خود از خسارت احتمالی صنعت گردشگری ایالات متحده را با پیش فرض اینکه شرایط کنونی ویروس «کرونا» تا شش ماه ادامه داشته باشد، اعلام کرده است.

در حالت عادی، گردشگران خارجی هر ساله حدود ۲۵۶ میلیارد دلار صرف هزینه‌های مرتبط با حوزه سفر و گردشگری ایالات متحده می‌کنند. چین که مبدا شیوع این ویروس محسوب می‌شود، حدود ۷ درصد از گردشگران خارجی ایالات متحده را تشکیل می‎‌دهد.

«توریسم اکانامیک» با درنظر گرفتن محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده و احتمالی برای کنترل شیوع ویروس «کرونا»، سفر گردشگران خارجی به ایالات متحده در سال جاری را تا ۱۰ درصد کاهش تخمین زده‌اند.

این رقم حدود دو برابر آمار کاهش سفر گردشگران خارجی به ایالات متحده در زمان شیوع ویروس بیماری «سارس» است.

به این ترتیب، تخمین زده می‌شود  ایالات متحده در سال جاری حدود ۸.۲ میلیون نفر از بازدیدکنندگانش را از دست بدهد؛ این درحالی است که رقم برآوردشده از کم شدن ۷.۷ میلیون نفر بازدیدکننده بین‌المللی ایالات متحده در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ پس از حملات ۱۱ سپتامبر نیز بیشتر است.

در کل، تخمین زده می‌شود ۸۲۵ هزار شغل مرتبط با صنعت گردشگری ایالات متحده که شامل کسب و کارهای کوچک نیز می‌شود در سال جاری از بین بروند.

«توریسم اکانامیکس»، تاثیر ویروس «کرونا» بر گردشگری جهانی درسال جاری را ۹.۱ درصد کاهش سفر ارزیابی کرده که این رقم بیشترین افتی است که توسط «توریسم اکانامیکس» در ۴۰ سال تخمین زده شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۲۴ هزار نفر به این ویروس «کرونا» مبتلا شده‌اند و دست کم ۴,۵۸۹ نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار