gardeshban.ir

استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه است و در تمام طول سال مسافران زیادی از سرتاسر دنیا به این شهر زیبا و جادویی سفرمی کنند.
کد خبر: ۲۳۹۳۲
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
استانبول از دو بخش آسیایی و اروپایی تشکیل شده و بخش اروپایی با صدها بنا و جاذبه تاریخی و گردشگری، بخش توریستی شهر به شمار می رود. 

یکی از معروف ترین مناطق در بخش اروپایی منطق فاتح است که بسیاری از جاذبه های گردشگری استانبول مثل ایاصوفیه، مسجد آبی و هیپودرم در این منطقه قرار گرفته اند. اما در همین منطقه فاتح محله ای دنج و تاریخی وجود دارد که اکثر توریست ها از وجود آن بی خبرند و از آن غافل هستند. 

محله بالات محله ای قدیمی و اصیل در استانبول است که با ساختمان های رنگی رنگی، چوبی و تاریخی اش محله ای بسیار جذاب و دیدنی محسوب می شود. اگر قصد سفر به این شهر را دارید پیشنهاد می کنیم حتما و حتما از این محله هم دیدن کنید و با قدم زدن در خیابان های تنگ و باریک و تماشای خانه های رنگارنگ و قدیمی اش به دل تاریخ استانبول سفر کنید .

اسم بالات برگرفته از کلمه یونانی Παλάτ  است: قصر. بالات محله دنج، آرام و شاد در منطقه فاتح است که بیشتر به واسطه خانه‌های رنگی و قدیمی‌اش معروف شده. این محله روزگاری محل سکونت یونانی‌ها و بعد از آن محل سکونت یهودیانی بود که از اسپانیا تبعید شدند. 

نشانه‌هایی از معماری یهودیان را در خانه‌های این منطقه می‌توانید ببینید. امروزه نیز تنوعی از اقوام یهودی، ارمنی و مسلمان در این منطقه دیده می‌شود. محله‌های بالات، فِنر و فاتح در کنار هم قرار گرفته‌اند و آنقدر زیبا هستند که به ثبت یونسکو رسیده‌اند.

مردم در بالات همچنان لباس‌های خود را در کوچه روی رخت‌آویزها و بندهای لباس خشک می‌کنند و کودکان در تمام محله در حال بازی در کوچه‌ها هستند. بالات محله‌ای خوب و ارزانی برای خرید سوغاتی و یادگاری است. 

فضای واقعی استانبول را می‌توانید تنها در بالات درک کنید. قدم زدن در بالات مشابه سفر در تاریخ استانبول و بازگشت به نوستالژی‌ها به نظر می‌رسد. در استانبول عروس و دامادها برای ثبت عکس‌های عروسی‌شان به بالات می‌آیند، اگر خوش شانس باشید می‌توانید یک عروسی ترکیه‌ای را ببینید. این محله بسیار متفاوت از سایر محله‌های دیگر استانبول است، حتی می‌توان آن را نقطه‌ مقابل محله‌ لوکسی مانند ببک دانست.


شروع شکل‌گیری بالات به سال ۱۶۰۰ میلادی باز می‌گردد. یونانیان اولین ساکنان بالات بودند که رفته رفته از آن مهاجرت کردند؛‌ در حال حاضر مردمانی از تمام قومیت‌ها و مذاهب در بالات سکونت دارند. در واقع در بالات می‌توانید چهره‌ چند ملیتی بودن استانبول را مشاهده کنید. 

بالات زمانی منطقه یهودی‌نشین استانبول بود، اما رفته رفته یهودی‌های استانبول از آن مهاجرت کردند‌؛ البته هنوز هم آثار معماری آن‌ها در اینجا مشاهده می‌شود. در مجموع این محله میراثی از معماری و فرهنگ یهودی-یونانی است. در اینجا می‌توانید کلیسای فلزی ۱۲۰ ساله‌ و دانشگاه Kadir Has را ببینید. به محله‌ کولی‌ها سربزنید، ساختمان قرمز رنگ کالج ارتودوکس ۵۰۰ ساله را تماشا کنید.


محله بالات مملو از ساختمان های قدیمی و رنگارنگ است که در امتداد خیابان ها و کوچه های باریک قرار گرفته اند. این محله یکی از محبوب ترین محله ها برای عکاسی است و عکاسان حرفه ای و کسانی که عاشق عکس  سلفی هستند برای عکس گرفتن هم که شده به محله بالات می آیند. بنابراین اگر به این محله رفتید دوربینتان را فراموش نکنید !

چطور به محله بالت استانبول برسیم ؟

با هر سه وسیله نقلیه عمومی، چه با اتوبوس، مترو و یا قطار می توانید به بالات استانبول برسید.

اگر سوار مترو می شوید، نزدیک ترین ایستگاه به بالات، ایستگاه M۲ است.

اگر قصد سفر با قطار را به محله بالات دارید، نزدیک ترین ایستگاه قطار بالات، ایستگاه MARMARAY می باشد.

و اگر قصد سفر به بالات با اتوبوس را دارید، ایستگاه های ۳۶CE, ۴۴B, ۴۸E, ۵۵T, ۹۹ نزدیک به محله بالات هستند.

محله رنگارنگ بالات از دیدنی های استانبول/عکس

محله رنگارنگ بالات از دیدنی های استانبول/عکس

محله رنگارنگ بالات از دیدنی های استانبول/عکس

محله رنگارنگ بالات از دیدنی های استانبول/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار