gardeshban.ir

«پونته وکیو» یا «پل قدیمی» پلی است که در شهر تاریخی فلورانس قرار دارد و مرکز شهر را با ناحیه‌ای در قسمت جنوبی رود «آرنو» پیوند می‌دهد. این پل یکی از مشهورترین پل‌های دنیاست.
کد خبر: ۲۳۹۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
پل وکیو در باریک‌ترین قسمت رودخانه قرار دارد و با وجود اینکه پل‌های دیگری نیز روی رود آرنو و در شهر وجود دارند، پل قدیمی مهم‌ترین آنها محسوب می‌شود. پل امروزی درواقع در سال 1350 میلادی تکمیل شد که علت آن سیل بسیار شدیدی بود که در سال 1333 رخ داد و قسمت اعظم آن را تخریب کرد اما نکاتی وجود دارد که هر شخصی قبل از دیدن این پل باید آنها را بداند.

نگامی که پل قدیمی فلورانس در حال ساخت بود، همه قسمت های داخلی و اصلی آن از سنگ و روبنای آن از چوب ساخته شدند. در طول سال ۹۹۶ میلادی، ساخت پل سنگی پونته وچیو تکمیل شد. اما متاسفانه این پل سرنوشت بسیار خشونت باری داشته است. پونته وچیو دوبار توسط سیل های بسیار قدرتمند خراب شده است. این سیل ها در سال های ۱۱۱۷ و ۱۳۳۳ میلادی رویداده اند. سرانجام در سال ۱۳۳۵میلادی، توسط طراح و معماری به نام تادئو گادی بازسازی شده است. پل پونته وچیو یکی از دیدنی های فلورانس می باشد.

از روی پل پونته وچیو می توانید بخش های مختلفی از شهر فلورانس را ببینید. بخش هایی از این شهر که به خوب از پل قدیمی دیده می شوند ، پیوند عمیقی با سنت و تاریخ مردم و و تاریخ شهر دارند. همه قسمت های این پل قرون وسطایی از سنگ ساخته شده است و تنها پل اروپاست که به طور کلی از سنگ ساخته شده است. پل قدیمی از جمله جاذبه های گردشگری شهر فلورانس است و سالانه گردشگران متعددی از سراسر دنیا از آن دیدن می کنند. در نزدیکی پونته وچیو، دو پل دیگر نیز وجود دارند. پل قدیمی فلورانس را می توان نماد واقعی معماری رومی به شمار آورد. دو پل دیگری که در اطراف و همسایگی پونته وچیو قرار دارند، پل آله گرازیه و پل سانتا ترینیتا هستند.

در ابتدا مغازه‌ها و خانه‌های روی این پل توسط قصاب‌ها اشغال شده بود. اما آن‌ها بعدا توسط خانواده Medici که Vasari Corridor را ساخته بودند بیرون انداخته شدند. طلافروشان کسب و کار خود را روی این پل به راه انداختند و در نتیجه اعتبار و جایگاه پونته وکیو را بالا بردند. امروزه این پل محل کار جواهرسازان فلورانسی و تاجران آثار هنری است. این پل همچنین مکانی عالی برای خرید سوغات در فلورانس در مدت تور ایتالیا است.

پل Vecchio یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی فلورانس است. این پل هم از نطر تاریخی و هم از نظر معماری و بنایش اهمیتی ویژه دارد. تمام طول سال برای رفتن به این پل مناسب است. پل Vecchio و گذرگاه Vasari، سالن شهر فلورانس یعنی Palazzo Vecchio را به Palazzo Pitti متصل می‌کنند. در تور ایتالیا می‌توانید در مسیر پیاده‌رویتان در خیابان‌های قدیمی و زیبای فلورانس به این پل برسید.

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس

پل پونته وکیو فلورانس؛ قدیمی ترین پل جهان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار