gardeshban.ir

آلبربلو شهر کوچکی در آپولیای ایتالیا است که شهرت آن بخاطر سازه هایی است که به آنها ترولو گفته می شود. ترولو کلبه های ‏سنتی این شهر است که از جنس سنگ و با سقف های مخروطی شکل ساخته شده اند. این ترولو ها از سال 1996 در فهرست ‏میراث جهانی یونسکو جای گرفته اند. ‏
کد خبر: ۲۳۹۳۷
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
هدف ساخت خانه‌هایی به سبک ترولی عدم پرداخت مالیات بوده است. از آنجا که قطعه قطعه کردن این ساختمان‌ها به سرعت قابل انجام بوده، در نتیجه این مکان به عنوان شهر شناخته نمی‌شده و در نتیجه از پرداخت مالیات معاف بوده است. امروزه این ساختمان‌های کوچک به جاذبه اصلی این شهر تبدیل شده‌اند. 

مسافران تور ایتالیا برای قدم زدن در کوچه‌های باریک شهر و لذت بردن از معماری اصیل این خانه‌ها به این مکان می‌آیند. تعدادی زیادی فروشگاه و موزه به توریست‌هایی که به این شهر می‌آیند خوش‌آمد می‌گویند. 

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توانید در این شهر انجام دهید، اقامت در یک هتل ترولی است؛ جایی که می‌توانید روح واقعی این شهر تاریخی را تجربه کنید.

بخش پر جنب و جوش آلبروبلو منطقه Rione Monti در نزدیکی مرکز شهر مدرن است. این منطقه پر از مغازه و کافه در داخل این خانه های trulli است، بنابراین اگر شما قصد خرید یک سوغات دارید، Rione Monti برای شما مناسب است. آنها حتی یک کلیسای trulli، با نام کلیسای سنت آنتونی دارند.

اگرچه دیدنی ترین جاذبه های این شهر ترولی ها هستند که با قدم زدن در خیابان های این شهر کوچک می توان آنها را دید اما ‏آبربلو همچنین موزه هایی نیز دارد که علاقه مندان می توانند از آنها بازدید کنند. در مرکز شهر نیز کلیسای چیزا دی سن آنتونیو ‏از جمله دیدنی های این منطقه به شمار می رود. ‏

در زمان تور ایتالیا می‌توانید در این شهر بگردید، از خانه‌های ترولی منحصر به فرد و به خوبی حفظ شده لذت ببرید و یک شب را در یکی از آنها سپری کنید. آلبروبلو همچنین با شهرهای کوچک دیدنی دیگری احاطه شده که به فاصله کوتاهی در دسترس هستند. تمام سال برای رفتن به این نقطه از ایتالیا مناسب است. این شهر در منطقه آب و هوایی معتدل مدیترانه‌ای قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به وسیله قطار از شهر باری در مدت یک ساعت و نیم به این شهر برسید.

شهر باستانی آلبربلو با خانه های کله قندی+عکس

شهر باستانی آلبربلو با خانه های کله قندی+عکس

شهر باستانی آلبربلو با خانه های کله قندی+عکس

شهر باستانی آلبربلو با خانه های کله قندی+عکس

شهر باستانی آلبربلو با خانه های کله قندی+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار