gardeshban.ir

گزارش/
در حالی که بر اثر شیوع کرونا، پرواز ایرلاین های ایرانی به اروپا محدود شده، برخی ایرلاین های خارجی این پروازها را برای رفت و برگشت از ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان از مسافران طلب می کنند.
کد خبر: ۲۳۹۴۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
در حالی که تنها دو ایرلاین داخلی می‌توانند پروازهای اروپایی داشته باشند، اما برخی ایرلاین‌های خارجی با سوءاستفاده از موقعیت به وجود آمده از سوی فرودگاه‌های اروپایی مبنی بر ممانعت از ورود هواپیماهای ایرانی به این کشورها، قیمت بلیت را به چند برابر نرخ‌های سابق افزایش داده اند.

تعدادی از فعالان اقتصادی به مهر اعلام کردند که برای امضای قراردادهای تجاری مجبورند با هواپیمایی‌های غیر ایرانی به اروپا تردد کنند که هزینه هر سفر به خصوص برای مدیران شرکت‌های بازرگانی کوچک و متوسط بعضاً به اندازه بخشی قابل توجهی از سود این قراردادها رسیده است.

به عنوان مثال در حالی که هزینه رفت و برگشت برخی پروازهای اروپایی که ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌دهند بین ۵ تا ۷ میلیون تومان است، ایرلاین‌های خارجی این پروازها از مبدأ فرودگاه امام خمینی (ره) به مقاصد آلمان، فرانسه و انگلیس را بین ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان (رفت و برگشت) انجام می‌دهند.


سوءاستفاده ایرلاین‌های خارجی/ بلیت یک طرفه؛ ۴۰ میلیون تومان!

سوءاستفاده ایرلاین‌های خارجی/ بلیت یک طرفه؛ ۴۰ میلیون تومان!

سوءاستفاده ایرلاین‌های خارجی/ بلیت یک طرفه؛ ۴۰ میلیون تومان!



سخنگوی سازمان هواپیمایی: ایرلاین‌های خارجی تابع ما نیستند

در همین ارتباط، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: قیمت بلیت‌های خارجی بر اساس قیمت عرضه و تقاضاست؛ نه قیمت گذاری سازمان هواپیمایی کشوری.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی خارجی عضو یاتا و تابع قوانین و شرایط این انجمن (انجمن جهانی شرکت‌های هواپیمایی) هستند.

جعفرزاده ادامه داد: هر چند که قرار بود برای شرکت‌های داخلی هم این محدودیت‌ها اعمال نشود؛ اما به دستور وزیر راه و شهرسازی، از سال گذشته حداقل و حداکثر قیمت برای بلیت پروازهای داخلی تعیین شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار