gardeshban.ir

جامعه هتلداران ایران هم بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور با مشکلاتی مواجه شده اند، اما همچنان پای خدمت رسانی به مردم ایستاده اند.
کد خبر: ۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
جمشید حمزه‌زاده رئیس جامعه هتلداران ایران، درباره شرایط این روزهای فعالیت هتلداران،گفت: هتلداران همواره در مواقع بحران‌ در کنار مردم هستند؛ اکنون نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا در استان‌های کشور هماهنگی لازم را در راستای تمهیدات وزارت بهداشت داریم. در این راستا تصمیم گرفته شد بهبودیافتگان دوره نقاهت خود را در هتل‌ها بگذرانند. هم اکنون این طرح در استان‌های کرمان و گلستان (گرگان) اجرایی شده است و هتل‌های سایر استان‌ها نیز با توجه به تصمیمات وزارت بهداشت آماده همکاری با این وزارتخانه هستند.

او افزود: این روزها عملاً هتل‌ها تعطیل شده اند و ضریب اشغال آن‌ها ۲ درصد است. اکثر هتلداران در آستانه فرا رسیدن تعطیلات نوروز و با توجه به ضرورت برگشت مبلغ کنسلی‌ها پول قرض گرفته‌اند.

رئیس جامعه هتلداران ایران بیان کرد: نگرانی ما این است که با تداوم شرایط فعلی شاهد بیکاری گسترده در حوزه گردشگری باشیم. پیشنهاد ما برای کاستن تبعات تداوم شرایط فعلی برای حوزه گردشگری این است که تا بهبود شرایط، بیمه بیکاری به کارکنان هتل‌ها، کارمندان آژانس‌های مسافرتی و نیروی انسانی سایر واحد‌های مرتبط با حوزه گردشگری داده شود و حامل‌های انرژی هم با حوزه‌های گردشگری کنار بیایند. دادن تسهیلات کم بهره به فعالان حوزه گردشگری می‌تواند به این افراد و واحد‌های فعال حوزه گردشگری کمک کند تا بهتر و راحت‌تر شرایط فعلی را پشت سر بگذارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار