gardeshban.ir

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: احکام کارگزینی صادره نشان می‌دهد در عمل، افزایش حقوق فرهنگیان از باب نظام رتبه بندی تاثیری بر دریافتی معلمان نداشته است.
کد خبر: ۲۳۹۵۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
به گزارش روزپلاس؛ روح الله متفکر آزاد منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به نظام آموزش و پرورش برای رشد هر کشوری جزوه مبانی پایه‌ای آن تلقی می‌شود اظهار داشت: کشور ما که از پیشران‌های تمدنی تلقی شده و یا توجه ویژه‌ای به حوزه تمدن سازی دارد، در این حوزه اهمیت صد چندانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما توجه به نظام آموزش و پرورش جزو مسائل پایه حوزه انسان‌سازی و طراحی فرهنگی پیشرفت است، گفت: وقتی سخن از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌شود لاجرم اهمیت توجه به نیروی انسانی برای تحقق آن غیرقابل کتمان است.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم، رعایت کرامت معلمین و کادر آموزش و پرورش را یکی از ملزومات تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و افزود: اگر حوزه تأمین معیشت و کرامت و جایگاه اجتماعی این قشر تحقق یابد آسایش خیال و آرامش دستیابی به سند در عوامل اجرایی سند و تحول آن قابل حصول خواهد بود.

وی با انتقاد از اینکه طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان با اعمال 50% افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، کارایی خود را از دست داده است خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به مبانی قانونی ادغام دو جهت مختلف افزایش حقوق فرهنگیان که عبارت از افزایش تا 50 درصد و افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و نظام رتبه بندی فرهنگیان است، شفاف سازی کند.

متفکر آزاد، با تاکید بر اینکه احکام کارگزینی صادره نشان می‌دهد در عمل، افزایش حقوق فرهنگیان از باب نظام رتبه بندی تاثیری بر دریافتی معلمان نداشته است، ابراز داشت: مبانی قانونی محاسبه مابه‌التفاوت دریافتی بر اساس احکام ماقبلی اعمال نظام رتبه بندی با اعمال تا 50 درصد افزایش حقوق محل پرسش است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ادغام دو جهت قانونی ذکر شده، مخل مبانی عدالت است و در عین حال تکاپوی چندین ساله برای تحقق نظام رتبه بندی را علیرغم انتقادات وارد بر آن با شکست مواجه ساخته است.

این استاد دانشگاه تبریز، تاکید کرد: در همین رابطه با رییس کمیسیون آموزش مجلس صحبت داشتم و خوشبختانه ایشان در حال پیگیری موضوع بودند که با توجه به مراجعات متعدد فرهنگیان عزیز پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار