gardeshban.ir

هنگامی که می خواهید با خرید بلیط اتوبوس سفر خود را آغاز نمایید، حتما به این موضوع فکر خواهید کرد که کدام صندلی اتوبوس جای بهتری برای نشستن خواهد بود. البته این سوال، یک پرسش کلی است و شما باید قبل رزرو بلیط اتوبوس همه جوانب را در نظر بگیرید و در انتها بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.
کد خبر: ۲۳۹۹۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
عده ای دوست دارند که صندلی را انتخاب نمایند که آن ها از سر و صدا مصون دارد؛ برخی دیگر ترجیح می دهند هنگام بروز حوادث احتمالی، در یک صندلی امن نشسته باشند تا آسیبی به آن ها نرسد. به طور کلی هر کس معیارهای مختلفی برای خود دارد که با توجه به آن ها صندلی مناسبی را انتخاب می کند. به طور کلی اگر می خواهید بدانید «بهترین و بدترین صندلی اتوبوس برای سفر کدام است؟» بهتر است تا انتها با این مقاله همراه ما باشید تا نکات جالبی را در این زمینه به شما یادآور شویم.

صندلی های وسط بهترین جای اتوبوس

معمولا صندلی های وسط اتوبوس بهترین جا برای نشستن هستند و بلیط آن ها خیلی زودتر از سایر قسمت ها رزرو می شوند. اگر دیر بجنبید و برای خرید بلیط اتوبوس اقدام نکنید، قطعا بهترین صندلی های اتوبوس  را از دست خواهید داد. در اتوبوس های وی آی پی، صندلی تک نفره که در وسط اتوبوس قرار دارد و در کنار یخچال هم نیست، از محبوبیت بیشتری بین مسافران برخوردار است. این صندلی اتوبوس های وی آی پی برای کسانی مناسب است که از تنهایی سفر کردن لذت می برند و یا بنا به دلایل کاری مجبور هستند سفر خود را تنهایی آغاز نمایند.

همان طور که گفتیم صندلی های وسط اتوبوس بهترین جا برای نشستن هستند و مسافرینی که این صندلی ها را انتخاب می کنند، معتقدند که تکان اتوبوس به صندلی وسطی کمتر منتقل می شود؛ لذا انتخاب بیشتر مردم، صندلی های وسط است که راحت تر از صندلی ردیف های عقبی اتوبوس هم هستند. 

همین قاعده برای صندلی های اتوبوس اسکانیا نیز صدق می کند و معمولا صندلی های وسط از صندلی های انتهایی آن در نزد مردم مقبولیت  بیشتری دارد. دو صندلی در کنار یخچال قرار دارد که بزرگ ترین عیب آن، رفت و آمد زیاد مسافران و برداشتن آب و دیگر خوراکی ها از یخچال است که این امر تا حد زیادی آرامش و آسایش دو مسافر پشت یخچال را برهم می زند. 

ولی از جهات دیگر، این دو صندلی بسیار راحت هستند و معمولا زودتر رزرو می شوند. چرا که فضای رو به روی این دو صندلی بیشتر است و مسافر فضای بهتری را برای نشستن دارد.

صندلی جلو اتوبوس و تماشای مناظر اطراف

افرادی که در سفر خوابشان نمی برد و دوست دارند هم پای راننده به تماشای مناظر روبه روی اتوبوس بنشینند، صندلی های جلویی اتوبوس انتخاب بسیار خوبی برای آن ها خواهد بود. صندلی های جلویی اتوبوس بسیار پر طرفدار است و معمولا در بین افراد علاقمند بسیار زود رزرو می شود. 

طبق قوانین شرکت اتوبوسرانی رزرو صندلی های جلوی اتوبوس برای خانم ها ممنوع است؛ مگر آن که خانواده ای آن را رزرو نماید. البته رزرو این صندلی ها عیب هایی هم دارد که شاید در نظر عده ای مریت محسوب شود؛ مثلا آن ها مجبور هستند که به موسیقی مورد علاقه راننده هم گوش دهند. 

صدای ضبط اتوبوس مخصوص راننده و مسافران صندلی جلویی است و مسافران ردیف‌های عقبی از شنیدن صدای موسیقی بی بهره هستند. بنابراین اگر اهل خوابیدن و چرت زدن در اتوبوس هستید، پیشنهاد می‌کنیم ردیف های وسط و یا عقبی را برای خود انتخاب کنید.

عده ای دیگر از مسافران اهل گپ و گفت و صحبت هستند؛ صندلی های جلویی اتوبوس بهترین جا برای این افراد خوش مشرب است؛ چرا که آن ها می توانند با راننده به گپ و گفت بپردارند و به خاطره های سفر آن ها گوش دهند. 

این تعریف کردن و گپ زدن برای راننده های شب لذت بسیار زیادی دارد و برخی از مسافران این موضوع را می پسندند. از طرف دیگر صندلی های جلوی اتوبوس برای عده ای که به جاده و تکان های اتوبوس حساس هستند هم گزینه مناسبی محسوب می شود. چرا که هستند مسافرانی که در سفر دچار حالت تهوع و استفراغ می شوند و ممکن است با نگاه کردن به جاده و جلو کمتر دچار این حالت شوند. 

به طور کلی بلیط های ردیف جلویی زود پر می شوند و اگه شما دوست دارید این صندلی ها را برای خود رزرو کنید، باید سریعا اقدام نمایید.

اگر از نشستن در صندلی های جلوی اتوبوس لذت نمی برید و ظرفیت صندلی های وسط هم پر شده است، ردیف دوم و سوم اتوبوس هم انتخاب مناسبی خواهد بود. این صندلی ها بسیار پرطرفدار هستند و عموما مسافران بسیار سریع نسبت به رزرو آن اقدام می کنند. اگر با خرید بلیط اتوبوس مشهد به این شهر سفر می کنید، بهتر است مقاله «چگونه ارزان و آسان به مشهد سفر کنیم؟» را مطالعه نمایید.

حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید که همه صندلی های اتوبوس دارای قیمت یکسانی هستند و شاید بتوان گفت کیفیت سفر شما به سرعت عملتان در رزرو بلیط اتوبوس بستگی دارد. این که چه ساعتی بلیط خود را رزرو کنید، از کدام شرکت اتوبوسرانی بلیط تهیه کرده و در نهایت کدام صندلی را برای خود انتخاب نمایید، کیفیت و راحتی سفر شما را تضمین می کند.

باید بدانید که بهترین و بدترین صندلی اتوبوس کاملا به علاقه و سلیقه شما بستگی دارد. مثلا اگر اهل شور و نشاط هستید و صندلی های ردیف آخر اتوبوس بهترین جا برای شماست؛ درست مثل اردوهای دانش آموزی و دوره مدرسه! اما اگر قصد خوابیدن و چرت زدن دارید، صندلی های ردیف میانی بهترین انتخاب است. در این شرایط شما تصمیم گیرنده هستید و بهترین انتخاب با شماست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار