gardeshban.ir

عاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم پرواز‌های ورودی به مشهد را لغو کنیم.
کد خبر: ۲۴۰۷۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه بخش زیادی از سفرها،از طریق راه‌آهن و پایانه از مبداء لغو شده ،گفت: تلاش می‌کنیم پرواز‌های ورودی به مشهد را هم از مبداء لغو کنیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمدصادق براتی در جلسه کمیته گردشگری و زائران ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در استان، با بیان اینکه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های مشهد برای اسکان بیماران مبتلا به کرونا پس از ترخیص از بیمارستان و در دوره نقاهت بیماری به حالت آماده‌باش هستند، اظهار کرد: استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در شرایط بحرانی قرار دارد و اگر افراد بهبود یافته به منازل بروند ضریب انتشار ویروس افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تاکنون بخش خصوصی همکاری بسیار خوبی در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی و مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و عبور از شرایط بحرانی کنونی داشته است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: فرم اعلام ظرفیت و همکاری برای هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها ارسال شده، البته هتل‌های دولتی یا وابسته به دولت چنانچه اعلام آمادگی نکنند و نیاز باشد اجبارا از فضای آن‌ها استفاده خواهد شد.

براتی یادآور شد: در صورت نیاز به ناچار در گام اول از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های بخش دولتی و در گام بعدی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ۱۴ نقطه از ورودی‌های استان طی هفته گذشته محدودیت و نظارت اعمال می‌شود و با وجود خواهش‌های مکرر از مردم سراسر کشور برای نیامدن به مشهد، متأسفانه هنوز هم برخی مسافران به مشهد می‌آیند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این ستاد اظهار کرد: وظایف و فعالیت‌های این ستاد با توجه به شرایط بحرانی استان دو برابر سال‌های گذشته است، چون امسال امکان پذیرش مسافر وجود ندارد و هر مسافری که وارد مشهد شود احتمال ناقل بودن یا آلوده شدن او وجود دارد.

براتی با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی رسمی در استان یادآورشد: امسال با توجه به شرایط برخی از افراد که به توصیه و تأکید‌ها توجه نکرده و به مشهد مسافرت می‌کنند به سمت خانه مسافر‌های غیرمجاز خواهند رفت که باید نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های پیشگیری، تشدید و برخورد‌های بسیار جدی‌تر و شدیدتر از گذشته باشد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در برخورد با متخلفان هیچ گونه اغماض صورت نگیرد، گفت: تلاش می‌کنیم پرواز‌های ورودی به مشهد را از مبداء لغو کنیم و تاکنون بخش زیادی از مسافران ورودی از طریق راه‌آهن و پایانه از مبداء لغو شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه دستورالعمل‌های ابلاغی و مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا در استان و کشور به‌طور کامل در تأسیسات گردشگری استان اجرا می‌شود، گفت: نظارت‌ها تشدید شده و بیش از ۱۵۰ بازرس نظارت بر تأسیسات گردشگری را انجام می‌دهند.

ابوالفضل مکرمی‌فر تأکید کرد: سلامت مردم اولویت اصلی این اداره کل است بنا براین بدون هیچ گونه تعارفی با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم برای حفظ سلامتی خود و مردم مشهد به این شهر سفر نکنند، افزود: نظارت بیشتر و رسیدگی به شکایات اولویت کار ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: ظرفیت هتل‌های استان ۳۷ هزار تخت و ظرفیت هتل آپارتمان‌های استان ۲۵ هزار تخت است که در حال حاضر تعطیل است.

یوسف بیدخوری با اشاره به ۱۵ هتل دولتی و وابسته به دولت بیان کرد: این هتل‌ها در اجرای این برنامه در اولویت هستند و در صورتی که تخت مورد نیاز بیش از ظرفیت این هتل‌ها نباشد از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نمی‌شود.

رئیس هیأت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی نیز گفت: همکاری و خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه خود می‌دانیم و جامعه حرفه‌ای هتلداران هیچ‌گونه همکاری را دریغ نخواهد کرد.

امیر سزاوار به ضرورت حمایت دولت از طریق تأمین اجتماعی و اداره کار از کارگران هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰ هزار کارگر در بخش هتل‌های ۱۰ هزار کارگر در بخش هتل آپارتمان‌ها بیکار شده‌اند که درخواست داریم دولت برای سه ماه به آن‌ها حقوق پرداخت کند تا بعد از پایان این بحران در همان محل کار قبلی مشغول به‌کار شوند در غیر این صورت به ناچار در پایان اسفند پایان کار به آن‌ها خواهیم داد تا از تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار