gardeshban.ir

آیا در خانه خود را قرنطینه کرده اید؟ ۱۲ موزه مهم دنیا شرایطی را فراهم کرده اند تا روی مبل نشسته و به دیدنشان در فضای مجازی بروید بدون اینکه ترس از کرونا داشته باشید و خانه تان را ترک کنید.
کد خبر: ۲۴۰۷۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
یک سایت مربوط به حوزه سفر و اوقات فراغت در گزارشی به معرفی ۱۲ موزه برتر و شناخته شده در جهان پرداخته که از طریق وب سایت آنها می‌توان در موزه چرخید و با فرهنگ و هنر آن کشور آشنا شد و یا حتی به تماشای نمایشگاه‌های آن پرداخت بدون اینکه نیازی به صرف هزینه و یا اتلاف وقت برای گرفتن بلیت وجود داشته باشد. در این گزارش آمده:

خودقرنطینگی در شرایطی که بحران ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است مشکلاتی بیشتر از تهیه مواد غذایی را به وجود می‌آورد. مشکلاتی از جمله سرگرم شدن در خانه. اما راهی وجود دارد که در خانه بمانید تا بتوانید با موضوعات فرهنگی بیشتر آشنا شوید. سه شرکت خارجی از جمله گوگل ارث با بیش از ۵۰۰ موزه و گالری در جهان گردهم آمده اند تا تورهای مجازی و نمایشگاه‌های آنلاین برخی از مشهورترین موزه‌های جهان را برای مردم برگزار کنند.

به برخی از موزه‌های برتر گوگل که تورها و نمایشگاه‌های آنلاین ارائه می‌دهند، نگاهی بیندازید. اگر کافی نبود، موزه متروپولیتن نیویورک هر شب ساعت ۷:۳۰ بعد از ظهر نمایش‌های دیجیتالی رایگان از ۱۶ مارس تا ۲۲ مارس برگزار می‌کند.

موزه بریتانیا، لندن

این موزه نمادین واقع در قلب لندن به بازدید کنندگان مجازی اجازه می‌دهد تا از دربار بزرگ بازدید کنند و سنگ‌های باستانی روزتا و مومیایی‌های مصری را کشف کنند. همچنین می‌توانید صدها اثر هنری را در تور مجازی موزه پیدا کنید.

موزه گوگنهایم، نیویورک

این موزه آخرین اثر فرانک لوید رایت مشهورترین معمار تاریخ آمریکاست. ویژگی دیدن خیابان‌ها در گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا از پلکان مارپیچی معروف گوگنهایم بدون خارج شدن از خانه، گشت و گذار کنید. از آنجا می‌توانید آثار هنری باورنکردنی را از دوران امپرسیونیست، پست امپرسیونیستی، مدرن و معاصر کشف کنید.

گالری ملی هنر، واشنگتن

این موزه معروف هنری آمریکا دارای دو نمایشگاه آنلاین با استفاده از سایت گوگل است. اولین نمایشگاه درباره مد شامل بسیاری از لباس‌های مربوط به دوران استعماری و انقلابی و نمایشگاه دوم هم مربوط به مجموعه‌ای از آثار باروک هلندی نقاش و یوهانس ورمیر است.

موزه اورسای پاریس

تقریباً می‌توانید از طریق این موزه_ گالری پرطرفدار با ده‌ها اثر مشهور از هنرمندان فرانسوی که بین سالهای ۱۸۴۸ و ۱۹۱۴ کار و زندگی کرده اند، آشنا شوید. در میان این آثار از تابلوهای مونه، سزان و گوگن نیز دیدن کنید.

موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر سئول

این موزه یکی از موزه‌های محبوب کره است که از هرجای دنیا می‌توان به آن دسترسی داشت. در این تور مجازی گوگل شما را به دیدن شش طبقه از موزه هنرهای معاصر کره می‌برد.

موزه پرگامون برلین

به دیدن یکی از بزرگترین موزه‌های آلمان حتی اگر نمی‌توانید از نظر جسمی در آنجا باشید، بروید. این موزه تاریخی دارای آثار زیادی از جمله دروازه ایشتار بابل و البته محراب عظیم پرگامون است.

Rijksmuseum آمستردام

شاهکارهای مربوط به عصر طلایی هلند، از جمله آثاری از ورمایر و رامبراند را در این موزه کشف کنید. با رفتن مجازی به این موزه می‌توانید احساس کنید که واقعاً در سالن‌های آن در حال گشت زنی هستید.

موزه ون گوگ آمستردام

هرکسی که هوادار این نقاش تراژیک و مبتکر است می‌تواند با بازدید از این موزه، آثارش را از نزدیک (یا تقریباً از نزدیک) ببیند. این موزه شامل بزرگترین مجموعه آثار هنری وینسنت ون گوگ است.

موزه جی. پل گتی لس آنجلس

آثار هنری اروپایی از قرن هشتم را می‌توان در این موزه هنر کالیفرنیا یافت.

گالری Uffizi ، فلورانس

در این گالری که کمتر شناخته شده است، مجموعه هنری یکی از معروف ترین خانواده‌های فلورانس وجود دارد. این ساختمان توسط جورجیو واساری در سال ۱۵۶۰ به طور خاص طراحی شده است.‌

موزه هنر سائوپائولو (MASP)

Museu de Arte de São Paulo نخستین موزه مدرن غیر انتفاعی در برزیل است. با یک تور مجازی همراه شوید تا یک نمایش شگفت انگیز را تجربه کنید.

موزه ملی مردم شناسی شهر مکزیک

این موزه که در سال ۱۹۶۴ ساخته شد، به حوزه باستان شناسی و تاریخ میراث مکزیک اختصاص دارد. ۲۳ اتاق موزه پر از آثار باستانی، از جمله آثار مربوط به تمدن مایاها است.

متأسفانه، همه موزه‌ها و گالری‌های هنری محبوب نمی‌توانند در مجموعه فرهنگ و هنر گوگل گنجانده شوند، اما برخی از موزه‌ها برای ارائه بازدیدهای آنلاین این امکان را در اختیار بازدیدکنندگان فضای مجازی قرار داده اند. مانند موزه لوور در پاریس.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار