gardeshban.ir

گزارش/
تیموری گفت: به‌رغم نامه نگاری‌های متعدد همچنان برخی از ایرلاین‌ها از استرداد بلیت‌ها طفره می‌روند.
کد خبر: ۲۴۰۷۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
ولی تیموری گفت: همچنان بسیاری از مردم شکایت زیادی از آژانس‌های مسافرتی به دلیل بازنگرداندن پول تورهای سفرشان دارند که وقتی پیگیر می‌شویم به این نتیجه می رسیم که مشکل به ایرلاین ها مربوط است و آنها از استرداد بلیت طفره می روند.

وی با بیان این که در همین راستا به منظور رعایت حقوق متقابل گردشگران و فعالان این حوزه، این معاونت با ابلاغ بخشنامه ای، در تاریخ ششم اسفندماه سال ۹۸ به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها تاکید کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم خودداری مردم از سفر، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تاسیسات گردشگری موظف به استرداد مبالغ دریافتی از گردشگران بدون اخذ جریمه هستند.

تیموری گفت: این در حالی است که بنا بر گزارش‌های واصله، با وجود بازگرداندن وجوه دریافتی توسط دفاتر مذکور، برخی از شرکت های هواپیمایی بر خلاف بخشنامه ابلاغی آن سازمان (در ۵ اسفندماه سال ۹۸) از مسترد کردن وجوه دریافتی به دفاتر فوق استنکاف کرده که این مساله سبب بروز مشکلات عدیده ای برای مسافران و ذی نفعان شده و عملا دفاتر خدمات مسافرتی را در تنگنا قرار داده و اجرای بخشنامه را دشوار کرده است.

معاون گردشگری گفت: به دلیل محقق نشدن این بخشنامه، در نامه دیگری به تاریخ ۲۶ اسفندماه خطاب به عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نوشته شد: شیوع ویروس کرونا موجب عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعداد بسیاری از کشورها و تعلیق برخی از پروازها شده است. همچنین به دنبال گسترش این بیماری در سطح کشور، بسیاری از بسته های سفر که از قبل توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای اجرایی شدن در ایام نوروز برنامه ریزی شده بود، لغو شده است.

 وی افزود: همچنین در این نامه تاکید کردم، با توجه به مراتب فوق خواهشمند است دستور فرمایید به منظور برون رفت از مشکلات بوجود آمده در راستای همکاری شرکت های هواپیمایی اقدامات عاجل را به عمل آورند.

تیموری در ادامه گفت: همه ما متوجه ضرر و خسارات ایرلاین ها هستیم، ولی باید هرچه سریع تر بلیط مردم مسترد شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار