gardeshban.ir

به دلیل محدودیت پرواز و گسترش کرونا/
سفارت انگلیس در تهران، شرایط صدور ویزا را برای اتباع ایرانی محدود کرد. آنچنان که این سفارتخانه توضیح داده دلیل این «محدودیت مقطعی»، تعلیق پروازها با همه‌گیری ویروس کرونا است.
کد خبر: ۲۴۰۸۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
اتحادیه اروپا با همه‌گیری کووید ۱۹ و تبدیل این قاره به کانون جدید انتشار این ویروس، تصمیم به مسدود کردن مرزهای ۲۷ کشور عضو به روی اتباع غیراروپایی گرفته است. سوای این اقدام، برخی کشورها از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان و سوئیس برای کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا، به حالت قرنطینه درآمده و رفت و آمدها را در درون مرزها محدود کرده‌اند.

انگلیس که به تازگی از این اتحادیه خارج شده هنوز درباره محدودیت سفر اتباع خارجی به این کشور و یا قرنطینه کامل، تصمیم قطعی نگرفته است، با این حال سفارت بریتانیا در تهران در نامه‌ای که به دست آژانس‌های مسافرتی و هوایی نیز رسیده، از اعمال محدودیت مقطعی در صدور ویزا برای اتباع ایرانی، خبر داده است.

در بیانیه این سفارتخانه آمده است: «تغییرات موقتی در امکانات ارائه روادید بریتانیا به ایرانی‌هایی که از داخل این کشور اقدام می‌کنند، ایجاد شده است.

محدودیت‌های پروازی که در اثر ویروس کووید ۱۹ در ایران ایجاد شده، بر نحوه عملکرد دفتر ویزا VAC تاثیر گذاشته است و بریتانیا امکان ارائه خدمات ویزایی به مراجعان ایرانی ساکن در داخل این کشور را ندارد.»

این سفارتخانه تاکید کرده است: «این تغییر موقتی است و به محض اینکه محدودیت‌های پروازی از میان برداشته شود انتظار می‌رود خدمات (ویزا) به حالت قبلی بازگردد.»

همچنین یادآوری کرده است: «این محدودیت ایجاد شده درباره خدمات ویزایی فقط شامل ایرانی‌هایی می‌شود که از داخل این کشور اقدام می‌کنند و ایرانی‌هایی که در خارج از کشور هستند طبق روال قبل برای ویزا می‌توانند اقدام کنند.»
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار