gardeshban.ir

شاید در نگاه اول این آبشار اندکی عجیب به نظر برسد، اما مطمئن باشید از دل هیچ فیلم تخیلی سر بر نیاورده است.
کد خبر: ۲۴۱۰۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پل‌های غاری شکل، در اصل بخشی از یک حفره‌ی بزرگ تشکیل شده از سنگ‌های آهکی هستند. آبشار تنگه‌ی باتارا (Baatara Gorge Waterfall) که به نام "پرتگاه عظیم سه پل" نیز معروف است، در طول میلیون‌ها سال و با جریان برف‌های ذوب شده در دل سنگ‌های آهکی شکل گرفته است.

ابن پدیده‌ی طبیعی قابل توجه که در سال ۱۹۵۴ توسط غار شناس فرانسوی هنری کویفِت (Henri Coiffait) کشف شد، از برف‌های ذوب شده قله کوه تغذیه شده، ۲۵۰ متر ارتفاع داشته و آب آن پس از عبور از میان سه حفره و پل در نهایت به درون گودالی عمیق سرازیر می‌شود. این پرتگاه یا گودال ژرف نیز ۱۶۵ میلیون سال قدمت داشته و شکل گیری آن به عصر ژوراسیک باز می‌گردد.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جریان آب این آبشار بعد از ورود به گودال، به صورت چشمه‌ی آب گرم داله (Dalleh) در شهری در همان حوالی به نام (Mgharet al-Ghaouaghir) به بیرون جریان می‌یابد.

آبشار باتارا در جنگل‌هایی در حومه‌ی شهر بیروت واقع شده است. مناظر تماشایی غار، پل‌ها و محیط اطراف آن گردشگران را مجذوب خود می‌کند، به طوری که شهامت نشان داده و به لبه‌های آن نزدیک می‌شوند، لبه‌هایی که لیز و لغزنده بوده و پل‌هایی که ممکن است هر لحظه فرو بریزند. با پیاده‌روی روی این پل‌های سنگی می‌توان به بالای آبشار رسید.

بهترین زمان برای سفر به این نقطه ماه مارس یا آوریل است، زمانی که به واسطه ذوب برف‌ها، جریان آب آن شدید و پرقدرت می‌باشد.


آبشار تنگه‌ باتارا؛ طبیعتی حیرت انگیز در لبنان/عکس

آبشار تنگه‌ باتارا؛ طبیعتی حیرت انگیز در لبنان/عکس

آبشار تنگه‌ باتارا؛ طبیعتی حیرت انگیز در لبنان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار