gardeshban.ir

روستای گیاهدان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم، واقع در استان هرمزگان می باشد.معمولا کسانی که به این روستا و مسیر آن را رفته اند، آن جا را برای خرید لوام برقی می شناسند، غافل از این که این مسیر دارای دو اثر ثبت جهانی است.
کد خبر: ۲۴۱۱۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای رفتن به این مسیر حتما وازلین همراه خود داشته باشید چرا که ممکن است بعد از بارندگی پشه های آن جا برایتان دردسرساز شوند.

در ابتدای مسیر نهر دست کن پرتقالی ها را مشاهده خواهید کرد و بعد از آن سد درهاش و منظره ی خاص و بی نظیر آن پیش روی شما قرار دارد که بسیار مناسب عکاسی و گرفتن عکس های خاص می باشد.برای دیدن این مناظر بکر باید ۱۰ دقیقه با ماشین از خود روستا، مسیر خاکی را رانندگی کنید که بعد از آن به نزدیکی سد درهاش رسیده و از آن جا هم با ۱۵ دقیقه پیاده روی به مناظربکری از کوه هایی زیبا خواهید رسید.

این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲٬۴۱۶ نفر (۵۰۷خانوار) بوده‌ است.

سد درهاش روستای گیاهدان:

این سد که هم اکنون آثاری از آن برجا مانده است را به زمان مادها نسبت می دهند. در هنگام بارندگی و جمع شدن آب در این سد، نمای طبیعی زیبایی به وجود می آورد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

روستای گیاهدان و سد درهاش در قشم/عکس

روستای گیاهدان و سد درهاش در قشم/عکس

روستای گیاهدان و سد درهاش در قشم/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار