gardeshban.ir

رئیس جامعه هتلداران یزد با اشاره به آنکه برای اقامت مسافرانی که سفرهای ضروری به یزد دارند ۳ واحد اقامتی فعال شده است، گفت: اقامت مسافران در این واحدهای اقامتی با هماهنگی‌های لازم محقق می‌شود.
کد خبر: ۲۴۱۱۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
 این روزها شیوع ویروس کرونا تمامی مقاصد گردشگری کشور را تحت‌الشعاع خود قرار داده. یکی از این مقاصد یزد است که همواره در فصل زمستان و البته بهار پذیرای هزاران گردشگری می‌شد. اقامت در هتل‌های یزد در این فصول به اندازه‌ای‌ست که ضریب اشغال هتل‌ها در بهمن ماه به بیش از ۸۰ درصد می‌رسید و حتی ضریب رزرو اتاق‌ها برای اردیبهشت و فروردین ماه به بیش از ۹۵ درصد رسیده بود. اما اکنون با شیوع ویروس کرونا و لغو سفرها در اسفند و البته نوروز، بسیاری از هتل‌های یزد خالی از مسافر هستند. البته بسیاری از هتل‌های این استان در همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا اعلام کردند به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، خودخواسته تعطیل می‌کنند. 

البته با تعطیلی هتل‌ها این نگرانی به وجود آمد که شاهد فعال شدن واحدهای اقامتی غیرمجاز باشیم. در چنین شرایطی خانه‌های استیجاری درصدد پذیرش مسافران برآمدند و در خلاء عدم فعالیت هتل‌ها در پذیرش مسافران، درصدد جذب مسافران یزد برآمدند. این فعالیت به اندازه‌ای گسترده بود که همان روزهای ابتدایی فعالیت بیش از ۱۰۰ مورد خانه استیجاری و غیرمجاز در یزد شناسایی و از آنها تعهد برای عدم فعالیت گرفته شد.

در این راستا نباید فراموش کرد که همچنان تعدادی از افراد غیربومی یا مسافرانی که بعضا از سر اجبار درصدد انجام سفر اضطراری برآمده‌اند در یزد حضور دارند. سیدامیر ناصر طباطبایی (رئیس جامعه هتلداران یزد) با بیان این صحبت‌ به ایلنا گفت: درحال حاضر اجبارا به دلیل حضور بیماران و همراهان آنها که برای درمان به یزد آمده‌اند و بعضا از قبل در یزد مستقر بودند، نیازمند اسکان هستند و خانه‌های مسافر تحت پروتکل‌های بهداشتی اداره نمی‌شوند، چند مجموعه اقامتی را در یزد با همکاری مرکز بهداشت و تحت پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم تا امکان اسکان این مسافران فراهم شود.

او ادامه داد: بعضا تعدادی از مسافران بنابر ضرورت‌های شغلی خود به یزد سفر می‌کنند و باید شرایط اقامت آنها در مراکزی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند، فراهم شود. در این میان اقامت این افراد در هتل‌ها توسط مراکز ذیربط و کمیته اصلی و هماهنگی وزارت میراث و گردشگری، درصدد اسکان این مسافران برمی‌آییم.

به گفته طباطبایی، درحال حاضر سه واحد اقامتی در رده‌های مختلف نرخی در استان یزد فعال شده‌اند چراکه برخی از خانواده بیماران توان مالی بالایی برای اقامت در هتل‌های چند ستاره را ندارند از این رو واحدهای اقامتی از هتل و مهمانپذیر گرفته تا یک واحد بومگردی در یزد بازگشایی شده‌اند و فعالیت خود در حوزه پذیرش مسافر را از سر گرفته‌اند. تمام این واحدها تحت پروتکل بهداشت فعال هستند. 

رئیس جامعه هتلداران یزد درخصوص احتمال افزایش واحدهای اقامتی برای پذیرش مسافران در نوروز گفت: ادامه فعالیت واحدهای اقامتی و هتل‌های یزد در روزهای آینده و حتا نوروز روزانه رصد می‌شود و آن زمان می‌توانیم در این خصوص اطلاع‌رسانی کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار