gardeshban.ir

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.
کد خبر: ۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از جاذبه های طبیعی و زیبایی که در سفر به استان کرمان نباید بازدید از آن را فراموش کنید، آبشار راین کرمان است، جاذبه ای زیبا و بهشتی در دل کویر در استان کرمان، شهر راین که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. در ادامه این آبشار زیبا را به شما معرفی می کنیم.

آبشار راین (Rayen Waterfall) آبشاری در دامنه‌های کوه هزار است و یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری می‌باشد. این آبشار که به نام «زر رود» هم شناخته می‌شود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه‌های جبهه شرقی کوه هزار فرو می‌ریزد.

راین شهری است تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می شود. کوه هزار مرتفع‌ترین قله جنوب ایران است. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی می‌باشند.

رود از ریزش رودخانه‌ای پدید می‌آید که سرچشمه‌های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برف گیر هزار همچون تاج خروس جریان می‌یابد. آبشار راین طی ۴ مرحله فرو می‌ریزد که مرحله اول ۳ متر و پس از آن ۴ متر، مرحله سوم از لبه پرتگاه تا نقطه‌ای که سنگ بزرگی در دیواره‌ها قفل شده و مرحله بعد ریزش از سنگ بزرگ تا کف سنگی حوضچه آبشار و پخش آب بر دیواره سنگی شیب دار و حرکت در لابه لای بیدها و کناره دیواره بلند سنگی می‌باشد.

از آنجایی که مسیر آبشار دارای شیار های متعددی نیز می باشد می توان با حرکت کردن در پشت آبشار از خنکی ذرات آب نیز لذت برد. همچنین این شیار ها در زمستان باعث به وجود آمدن صخره های یخی می شود که علاقه مندان به یخ نوردی را به این منطقه می کشاند. 

همچنین مسیر اصلی صعود به قله از دامنه روبروی آبشار آغاز می‌شود. مسیر حرکت تا ارتفاع ۳۲۰۰ متری در حاشیه رودخانه ادامه دارد و پونه‌ها و گل‌های وحشی طول راه را در بر گرفته‌اند و این صحنه یکی از زیباترین و شکوهمندترین مسیرهای کوهپیایی استان کرمان را به وجود آورده‌ است.

این منطقه زیبای گردشگری دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی همچون طبیعت کوهستانی، رودخانه‌های دائمی، چشمه‌سارها، آبشار، حیات وحش، مناظر روستایی، درختان کهنسال و بیدستان است و تاسیسات رفاهی جهت استفاده مسافران در کنار آن ساخته شده است.


جاذبه های اطراف 

باغ شازده ماهان فاصله تقریبی 83 کیلومتری

ارگ راین در فاصله تقریبی 17 کیلومتری

آدرس آبشار راین کرمان: ایران، استان کرمان، ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین

آبشار راین؛ جاذبه ای زیبا در دل کویر کرمان/عکس

آبشار راین؛ جاذبه ای زیبا در دل کویر کرمان/عکس

آبشار راین؛ جاذبه ای زیبا در دل کویر کرمان/عکس

آبشار راین؛ جاذبه ای زیبا در دل کویر کرمان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار