gardeshban.ir

با بروز ویروس خطرناک و کشنده کرونا شایعات و اخبار کاذبی در فضای مجازی منتشر شد که نشان دهنده این نکته بود که هر تنگی نفس می‌تواند کرونا باشد، اما متخصصان عفونی کاملا مخالف این قضیه هستند و روانپزشکان می‌گویند: یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود فرد سالم در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار بگیرد، استرس نام دارد.
کد خبر: ۲۴۱۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
در واقع استرس می‌تواند باعث تخریب سیستم ایمنی بدن شود و مقاومت بدن را به اندازه‌ای کاهش دهد که دیگر نتوان در مقابل آن از خود واکنشی نشان داد؛ بنابراین به هیچ عنوان اخبار کاذب و شایعات صفحات مجازی را دنبال نکنید و اخبار کرونایی را تنها از منابع خبری معتبر دنبال کنید تا اطلاعات گمراه کننده گریبانگیر شما نشوند و آرامش تان را به خطر نیندازند.

اما به چه حالتی تنگی نفس می‌گویند؟ تنگی نفس حالتی است که معمولا وقتی از پله بالا می‌روید به شما دست می‌دهد. در شرایط معمولی هیچ یک از ما متوجه نفس کشیدن نمی‌شویم و خود به خود دم و بازدم می‌کنیم؛ اگر این فرآیند به گونه‌ای سخت شود که متوجه نفس کشیدن خود شوید به آن تنگی نفس می‌گویند.

اما توصیه کلی پزشکان این است که به این موضوع فکر نکنید که من تنگی نفس دارم یا نه! اگر تنگی نفس داشته باشید، آنقدر واضح هست که توجه تان را جلب می‌کند و نیازی به بررسی ندارد.

تمامی کادر درمانی بیمارستان‌ها توصیه می‌کنند که به محض دیدن علائمی شبیه به کرونا مانند تنگی نفس، آسم، خستگی اعضای بدن، تب، درد عضلات سریع به پزشک مراجعه نکنیم و هنگام شدت گرفتن به بیمارستان‌ها برویم؛ چرا که اگر سالم باشیم ممکن است به محض رفتن در این مکان‌ها از افراد ناقل این ویروس خطرناک و کشنده را بگیریم و هنگام برگشت به منزل هزاران نفر را مبتلا کنیم.

در ضمن به توصیه وزارت بهداشت جهانی می‌توان با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست ها، پرهیز از دست داد و روبوسی و رعایت فاصله کمتر از دو متر با دیگران با این ویروس مقابله کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار