gardeshban.ir

رسیدن به قلب منطقه تاریخی پلوودیو تنها چند دقیقه به طول انجامیده و همچنین قدم زدن در مسیر ویژه پیاده روی به طول ۱٫۷ کیلومتر برای درک این موضوع که پلوودیو یک منطقه عالی و ویژه محسوب می شود، کفایت می کند.
کد خبر: ۲۴۱۵۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
خرابه های آثار باستانی باقی مانده از امپراتوری روم، کافه های خوب، مراکز خرید بزرگ و مردمی بسیار خونسرد از این شهر دلربا یک مقصد ایده آل گردشگری برای هر مسافری که به بلغارستان سفر می کند ساخته است. 

ما تنها ۵ روز در پلوودیو حضور داشتیم و آرزو می کردیم که ای کاش این اقامت برای ۵ هفته بود. در این یادداشت به معرفی مهم ترین کارهایی که می توان در پلوودیو انجام داد می پردازیم:

پلوودیو بلغارستان؛ ششمین شهر قدیمی جهان

گشت و گذار در منطقه تاریخی و قدیمی شهر

پلوودیو به عنوان ششمین شهر قدیمی در جهان که هنوز در آن سکونت وجود دارد شناخته شده و پس از صوفیا دومین شهر بزرگ بلغارستان به شمار می رود. این شهر در اصل یک سکونتگاه دوران نوسنگی و متعلق به تمدن ترامیان (Thracians) بوده و پیشینه آن به ۴ هزار سال پیش از میلاد باز می گردد که پس از آن همواره به عنوان یک سکونت گاه مورد استفاده قرار داشته است. 

این موضوع سبب شده است که پلوودیو از نظر سکونت مداوم و دائمی در کل اروپا منحصر به فرد محسوب شود. این تاریخ غنی سبب شده است تا پلوودیو عنوان تاریخی ترین شهر اروپای شرقی را نیز از آن خود کرده و خیابان های بزرگ با سنگ فرش های تاریخی از آن موقعیت خوبی برای عکاسی و البته جاده هایی پر دست انداز برای خودروها و دشوار برای پیاده روی ایجاد کرده است.

بخش هایی از برج و بارو و دیواره های قدیمی شهر هنوز پا برجا باقی مانده و قابل مشاهده است و همچنین یک آمفی تئاتر رومی بسیار زیبا بر فراز تپه ای مشرف به شهر و رو به بخش مدرن پلوودیو وجود دارد. برخی از دیدنی های شهر در کنار یکدیگر قرار دارند که از آن جمله می توان به موزه مردم شناسی، دروازه شرقی شهر و خانه غیر متقارن (Asymmetrical House) اشاره کرد که همگی در بخش شماره ۲ و توسط تور پیاده روی معرفی می شوند.

از موسیقی زنده لذت ببرید

تعداد زیادی رستوران، کافه و کلوپ در پلوودیو وجود دارد که در بسیاری از آن ها امکان خوردن غذا یا نوشیدن آب میوه های مختلف در حین گوش دادن به موسیقی زنده وجود دارد. ما خوش شانس بودیم که در یکی از کافه هایی که حضور داشتیم، گروه مشهور موسیقی بلغاری با نام Party Party حاضر شده و به اجرای آهنگ پرداختند.

پلوودیو بلغارستان؛ ششمین شهر قدیمی جهان

در تورهای پیاده روی رایگان شرکت کنید

یکی از بهترین روش ها برای دیدن بخش عمده ای از بهترین محوطه های تاریخی پلوودیو و دریافت اطلاعات درباره تاریخ منحصر به فرد آن، شرکت در تورهای پیاده روی رایگان است. راهنمای تور راس ساعت ۲ بعدازظهر در برابر ساختمان شهرداری و در خیابان ویژه عابرین پیاده حضور پیدا می کند. 

شما هیچ راه بهتری برای شناسایی و معرفی شهر پیدا نکرده و از همه مهم تر اینکه خود شخص راهنما نیز دارای اخلاق بسیار خوبی است. ما پیشنهاد می کنیم در نخستین روز سفر به پلوودیو در این تور شرکت کرده و به این ترتیب از ابتدا با شهر و نقش تاریخی آن آشنا می شوید. در این تور پیاده روی شما با آثار متعدد تاریخی شهر رو به رو شده و بخش هایی مهم از تاریخ آن را مشاهده خواهید کرد، به همین دلیل من همه این موارد را در یادداشت خود ذکر نمی کنم.

در خیابان ویژه عابرین پیاده گشت بزنید

خیابان اصلی عابرین پیاده (Knyaz Aleksander I  یا  Aleksander Batenberg Street) در حدود ۱٫۷ کیلومتر از شمال به سمت جنوب و دقیقا به سوی مرکز شهر (البته نه بخش قدیمی و تاریخی شهر بلکه در نزدیکی آن) امتداد دارد. 

شما می توانید برای ساعت ها در این خیابان پرسه زده و لذت ببرید. در این مسیر تعداد زیادی مغازه، کالاهای مختلفی از جمله چکمه، بطری های شیشه ای و …. را ارائه کرده و چندین کافه نیز در این خیابان وجود دارد که میزهای خود را در خیابان چیده اند. بیشتر خانه های خیابان Knyaz Aleksander در قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ ساخته شده و برخی از شاخص ترین آثار معماری این منطقه نیز به مراکز خرید تبدیل شده اند که نمای خارجی آن ها تغییر نکرده و بسیار زیبا است.

بخش شرقی خیابان ویژه عابرین پیاده

در مسیر پیاده روی خود حتما سری به کافه  Sladoledena Kashta Afreddo  زده و از قهوه ها و غذاهای سبک و دسر های آن لذت ببرید. این کافه را به راحتی پیدا خواهید کرد زیرا شلوغ ترین و پرطرفدارترین کافه در این منطقه است. در این مسیر همچنین توصیه می کنیم در مسجد  Dzhumaya که در روزهای جمعه چای ترکی و میان وعده ارائه می کند نیز حاضر شوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار