gardeshban.ir

عید امسال که به دلیل شیوع کرونا خبری از رفت‌و‌آمد و تفریح و مسافرت نیست، شاید بهترین انتخاب برای سرگرم شدن استراحت دادن به ذهن از اخبار منفی است.
کد خبر: ۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸-1398 December 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

هر سال با نزدیک شدن به ایام عید خیابان‌ها پر بود از جمعیتی که در هیاهوی خرید عید بودند اما امسال شاید لازم باشد برای سلامتی فکری و ایجاد نشاط در خانواده هزینه سفر و خورد و خوراک و لباس عید را صرف خرید بازی‌های رومیزی خانوادگی کرد تا بتوانیم این روزهای قرنطینه را به راحتی سپری کنیم. ما در این مقاله به معرفی بهترین، پرطرفدارترین و جذابیت‌ترین بردگیم‌ها پرداخته‌ایم.

۱- Codenames (کدنیمز)

اگر به دنبال یک بازی گروهی وجذاب هستید، به شما کدنیمز را پیشنهاد می‌کنیم. Codenames یک بازی لذت بخش کلمه‌ای با یک داستان جاسوسی است. کارت های مورد استفاده در Codenames ساده اما با ظرافت طراحی شده اند. شما می‌توانید کدنیمز را با چهار نفر یا بیشتر در دو تیم بازی کنید؛ البته امکان دونفره بازی کردن هم وجود دارد اما لذت بخش نخواهد بود و بازی به کندی پیش خواهد رفت.

این بازی شامل مجموعه ای از 200 کارت رمزگذاری شده دوطرفه است. همچنین 16 کارت نماینده وجود دارد که شامل عکس جاسوس‌های مخفی برای تیم‌های آبی یا قرمز و هفت کارت رهگذر بی‌گناه است. افراد به دو تیم آبی و قرمز تقسیم می‌شوند و هرکدام از تیم‌ها یک اسپای مستر یا نماینده برای خود انتخاب می‌کنند تا به تیم خود کمک کرده و تمام جاسوس‌های خودی را قبل از تیم مقابل پیدا کنند. این بازی ممکن است در ابتدا سخت و پیچیده به نظر برسد اما با یکبار بازی کردن شیفته آن خواهید شد؛ ضمن اینکه دفترچه راهنمای بازی  به طور کامل روش انجام آن را توضیح داده است. شما می‌توانید کدنیمز را با مبلغ 110 هزار تومان تهیه کرده و در روزهای قرنطینه بازی کنید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر

۲- Pandemic (پندمیک)

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازی پندمیک ارتباط زیادی با حال و هوای این روزها دارد زیرا این بازی از این قرار است که چند بیماری اپیدمیک از جمله سرخک، زیکا و ابولا به صورت همه‌گیر در جهان در حال پخش هستند و هر کدام از آنها برای زمین خطرناک‌اند.در این بازی، بازکینان باید با همکاری یکدیگر سعی کنند از شیوع این بیماری جلوگیری کرده تا در بازی برنده شوند. 5 تخصص توزیع کننده، دکتر، دانشمند، محقق و متخصص عملیات در بازی وجود دارد که بازیکنان با همکاری هم باید درمان این بیماری را پیدا کنند.

بازیکنان در طول بازی می‌توانند کارهای زیر را انجام دهند:

-بین شهرها سفر کنند
-بیمارها را درمان کنند
-به دنبال علت و راه درمان باشند
-بیمارستان و مرکز تحقیقاتی بسازند
-دارو بسازند که البته این کار زمانی امکان پذیر است که شما 5 کارت مشابه داشته و همزمان در یک ایستگاه تحقیقاتی باشید.در این صورت راه درمان هر3 ویروس را پیدا کرده اید و برنده خواهید شد.  

این بازی رومیزی به دلیل همکاری مشترک می تواند از یک تا چهار بازیکن داشته باشد. پندمیک محصول سال2007 است اما با این وجود همچنان جذابیت دارد و از طرفداران زیادی برخوردار است. جذابیت، محبوبیت و طراحی خاص آن باعث شده تا این بازی از قیمت نسبتا بالایی (حدود400 هزار تومان) برخوردار باشد اما ارزشش را دارد زیرا شما می‌توانید حتی در اوقات بیکاری به تنهایی هم این بازی را انجام دهید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر

۳- Monopoly (منوپولی)

اگر به دنبال یک بازی هیجان‌انگیز‌ و‌ رقابتی هستید، منوپولی بهترین انتخاب است.این بازی دارای فضاهای گوناگونی ازجمله پول،خانه،هتل،زندان،خیابان و... است و مطمئناً با بازیکنان باتجربه بازنده خواهید بود.

این بازی با دو تا هشت بازیکن شروع می‌شود و تاس‌ها دست‌به‌دست بین بازیکنان می‌چرخند. شما می‌توانید املاک خالی را که در آن زمین دارید خریداری کنید اما اگر شخص دیگری مالک این فضا باشد، باید اجاره آن را بپردازید. بازی زمانی تمام می‌شود که شما به اندازه کافی مالکیت خانه و هتل را داشته باشید تا بتوانید رقیبان را ورشکسته کنید.
 این بازی معمولاً چند ساعت به طول می‌انجامد و از نکات مثبت این بازی قیمت مناسب آن است که می‌توانید آن را تنها به مبلغ 28 هزار تومان خریداری کنید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر

۴-اسم کارتیل

اسم کارتیل یک بازی کارتی کوچک است که براساس بازی اسم فامیل طراحی شده اما شما برای انجام این بازی کاغذ‌وقلم احتیاج ندارید.اسم کارتیل طراحی داخلی است و تعداد نفرات این بازی می‌تواند بین 2 تا 8 نفر باشد. این بازی از دو دسته کارت "موضوع وحرف" تشکیل شده است. روی کارت‌های موضوع عنوان‌هایی مثل بیماری،ورزشکار،میوه و... و روی کارت‌های حرف حروفی مثل ب،الف،ج و... نوشته شده است.کارت‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که شما می‌توانید با یک مجموعه کارت به چند روش بازی کنید:

-هردمبیل
-بازوکارت
-کارت شناسی
- 3در3

این بازی هیجان انگیز را می‌توانید در کمتر از یک دقیقه به دیگران توضیح دهید که البته راهنمای کامل آن داخل بازی توضیح داده شده است. شما می‌توانید اسم کارتیل را با قیمت63 هزارتومان خریداری کنید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر

۵-شب مافیا

شب مافیا برگرفته از بازی کلاسیک مافیا است؛ با این تفاوت که در این بازی سعی شده است تا با ایجاد تغییراتی بازیکنان بیشتر بایکدیگر تعامل داشته و روند یکنواخت بازی، بهبود یابد. این بازی به صورت گروهی با تعداد بالا انجام می‌شود.از دیگر تفاوت‌های این بازی نسبت به بازی کلاستیک مافیا،نحوه رأی‌گیری است که بازی را هیجان‌انگیزتر می‌‌کند. در این بازی، بازیکنان به دو گروه شهروند و مافیا تقسیم می‌شوند که اعضای مافیا برخلاف شهروندان همدیگر را می‌شناسند. 

بازیکنان می توانند از یکدیگر سوال‌های مختلفی کرده و به هم اتهام بزنند. در نهایت بازیکنی که رأی اکثریت را بیاورد،حذف می‌شود. شما می‌توانید این بازی جذاب و سرگرم‌کننده را به قیمت 199,900هزار تومان خریداری کنید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر

۶-مظنون همیشگی

داستان مظنون همیشگی بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. داستان درباره قتلی در خیابان نوزدهم است که فردی شاهد قتل بوده که از ترس زبانش بند می‌آید و نمی‌تواند درباره قاتل اطلاعات دهد. پلیس شروع به تجسس می‌کند و بعد از گذشت دو ماه 12 نفر دستگیر می‌شوند. شاهد به اداره پلیس آمده تا قاتل را شناسایی کند اما در میان کارآگاه‌ها جاسوسی هست که سعی در تبرئه کردن قاتل دارد.

این بازی را می‌توان با تعداد نفرات 3 تا 16 نفر انجام داد. بسته بازی مظنون همیشگی شامل 48 کارت مظنون، 65 کارت سوال، 12کارت نشانگر مجرم، 1کارآگاه و 13 کارت جاسوس، یک کارت بله و یک کارت خیر و دفترچه راهنما است که به طور کامل نحوه انجام بازی را توضیح داده است. قیمت این بازی 121 هزار تومان که می توانید به صورت آنلاین تهیه کنید.

این تفریحات هیجان انگیز از مسافرت هم جذاب‌تر است! + تصاویر


باشگاه خبرنگاران




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار