gardeshban.ir

برخی از گردشگران در سفر به کوالالامپور علاقه دارند تا فراغت و آرامش مسافرت را با ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز همراه کنند و تجربه‌های جدیدی به‌دست آورند.
کد خبر: ۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
جز خرید کردن و فعالیت‌های این‌چنینی، پایتخت مالزی چیزهای بیشتری برای گردشگران دارد. شما نیز می‌توانید خود را مجاب کنید تا از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز در جنگل‌های متراکم کوالالامپور و اطراف آن لذت ببرید.


چند نمونه از هیجان‌انگیزترین تفریحات در کوالالامپور/تصاویر

پریدن از برج کوالالامپور (KL Tower)

پریدن از برج کوالالامپور، پیشنهادی است برای آنان که به نهایت هیجان فکر می‌کنند! از بالای گنبد این برج ۳۳۵ متری، احساسی متفاوت را تجربه خواهید کرد و این احساس در رستوران گردان برج متفاوت‌تر نیز خواهد بود.

برای تجربه ‌هیجان تنها نیاز است اصول ابتدایی پریدن را بدانید؛ اگر این توانایی را داشته باشید، می‌توانید شهر را از منظره‌ای تماشا کنید که هرکسی آن را ندیده است و با خیال راحت به‌وسیله چتر نجات بر فراز شهر به پرواز درآیید.


چند نمونه از هیجان‌انگیزترین تفریحات در کوالالامپور/تصاویر

تماشای طلوع آفتاب هنگام پیاده‌روی در تپه‌های بروگا (Broga)

شاید در ابتدای امر، پیاده‌روی در تپه‌های بروگا چندان هیجان‌انگیز به‌ نظر نرسد؛ اما اینجا برای تماشای طلوع آفتاب بسیار مناسب است. این تپه‌های کم‌ارتفاع به‌لحاظ زمین‌شناختی متفاوت از سایر مناطق هستند. بروگا در شهر کمتر توسعه‌یافته «سمینه» قرار دارد که در ۱۲ کیلومتری کوالالامپور واقع است.

وجود درختان بسیار و ماهورهایی پوشیده از علف که حدود ۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارند، منظره‌ای چشم‌نواز پدید آورده‌اند. صعود به این تپه‌ها معمولا برای همه امکان‌پذیر است؛ اما اگر به‌دنبال چالش بیشتری هستید، می‌توانید قله چهارم این تپه‌ها را امتحان کنید.

سفر یک‌روزه به تابور غربی و شرقی (Tabour west and Tabur east)

«تابور» برخلاف مکان قبلی، تنها برای حرفه‌ای‌ها مناسب است. ‌پس از طی کردن مسافت ۲۰ دقیقه‌ای از شهر کوالالامپور، به رشته‌کوه‌های تابور می‌رسید که جزئی از شکاف طبیعی‌ «کلانگ» است. این شکاف به یک سد طبیعی اشراف دارد که چشم‌اندازی از خط افق شهر کوالالامپور را برای شما نمایان می‌سازد. پیاده‌روی در این منطقه برای یک فرد حرفه‌ای می‌تواند از ۲٫۵ تا پنج ساعت زمان ببرد.

تابور، منطقه‌ای سرشناس به‌لحاظ زمین‌شناختی است که حدود یک‌ کیلومتر از سطح دریا ارتفاع دارد. این منطقه به‌دلیل طبیعت متراکم، لقب «پشتِ اژدها» را به خود اختصاص داده است. برای ورود به آن، مجوز‌هایی لازم است که می‌بایست از قبل تهیه کنید. پیاده‌روی در قسمت غربی تابور آسان‌تر است؛ اما طی کردن مسافت طولانی‌تری را می‌طلبد. در عوض سیاحت در قسمت شرقی نیازمند استقامت جسمانی و روانی بیشتری است.

بالون‌سواری بر فراز مناظر زیبا



تمام ماجراجویی‌ها که نباید آمیخته با هیجان باشد! صبحی آرام و باشکوه را برفراز معماری زیبای «پوتراجایا» و دریاچه‌ آن بگذرانید. سفری زیبا که با خدمه خوش‌برخورد شرکت «ماجراجویی‌های بالونی من» (My Balloon Adventure) همراه است و با صرف صبحانه‌ای دل‌انگیز و تماشای طلوع آفتاب ادامه می‌یابد. چه لذتی بیشتر از اینکه صبح خود را با غوطه‌ور شدن در آسمان آغاز کنید.

غواصی همراه با کوسه‌ها در آکواریا (Aquaria KLCC)

اگر به ماجراجویی‌های دریایی علاقه‌مند هستید، «آکواریا» را دریابید تا از بودن در کنار بهترین موجودات دریایی لذت ببرید. غواصی در یک آکواریوم اقیانوسی به گنجایش ۲٫۵ میلیون لیتر، تجربه‌ای متفاوت از غواصی‌های معمولی به شما می‌دهد؛ چراکه شما از لابه‌لای صخره‌های اقیانوسی حرکت خواهید کرد و همچون اعماق یک اقیانوس طبیعی، به تمام حیات‌وحش و جانوران گریزان دسترسی خواهید داشت. هرچند برای استفاده از این آکواریوم نیاز به مجوز‌های حرفه‌ای است؛ اما نگران نباشید؛ چراکه برای افراد عادی نیز برنامه‌ای به نام «قفس خشم» (Cage Rage) تدارک دیده شده است.

قایق‌رانی در آب‌های زلال رودخانه جنگلی

اگر آب‌های خروشان و قایق‌سواری در آن ایده‌ای است که برای شما اوقات خوشی رقم می‌زند، به شهر باستانی «کوالا کوبو باهرو» (Kuala Kubu Bahru) سفر کنید. هفت کیلومتر از رودخانه‌ها و تندآب‌های جنگل «سلانگور»، انتظار شما را می‌کشند تا این مسیر یک‌ساعته را طی کنید.

خوشبختانه، برخلاف دیگر تفریح‌های خارج از خانه در اندونزی، برای این تفریح نیازی نیست که نگران بارش باران باشید؛ زیرا خودتان به‌اندازه کافی خیس خواهید شد! این برنامه تفریحی یک روز کامل زمان خواهد برد و شما تمام مدت را در دل طبیعت خواهید ماند. بهترین بخش سفر مذکور شاید اردو زدن در تپه‌های «کوتو» و پیاده‌روی برای رسیدن به خنکای آبشارهای همان منطقه باشد. همچنین می‌توان ضمن تعامل با افراد بومی (Temiar) که راهنمای گردشگری نیز هستند، سری به دهکده قدیمی آنجا بزنید و به آرامش برسید.

کوهنوردی در غارهای باتو (Batu)

چند نمونه از هیجان‌انگیزترین تفریحات در کوالالامپور/تصاویر

«باتو» به‌جز ۲۷۵ قدم پیاده‌روی پرفرازو‌نشیب تا غار‌های مقدس هندوها، جاذبه‌های سرگرم‌کننده دیگری نیز دارد: غارنوردی در غارهای تاریکی که برای مبتدیان نیز مناسب است. از آنجا حرکت به‌سمت چپ و بالارفتن از پله‌ها و عبور از تکه‌سنگ‌های آهکی و یکپارچه، تمام گردشگران از تمام سنین را به‌وجد می‌آورد. همچنین در این گردش نیم‌روزی و به‌یادماندنی می‌توانید از سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی نیز لذت ببرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار