gardeshban.ir

زراس بهشتی در شمال شرقی خوزستان و در جوار کوه‌های سر افراز منگشت از جدیدترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۴۲۲۸
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
بی شک خوزستان را تنها با نخل و کارون و شرجی‌هایش می‌شناسید، ولی به راستی این‌چنین نیست شیشه ماشین را تا نیمه پایین بیاورید، نسیم روح‌نواز بهاری، قطره‌های شبنم که آرام آرام تن‌پوشت را نم می‌کند و صدای زنگوله‌های گله که از دل دشت‌ها به گوش می‌رسد و نگاه مهربان چوپانان بی‌ریا که اندام لاغر و استوار خود را که نشان از سلامت جسم‌شان می‌دهد بر چوب دستی خود یله کرده‌اند.

این‌ها همه تصویری است از جاده‌ای که به روستای زیبای زراس منتهی می‌شود. روستایی که دیری نیست جزو جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی خوزستان به شمار می‌رود و سال‌ها است مردم خوزستان برای لذت بردن از حاشیه سبز خزر رنج کیلومترها راه را به جان می‌خرند، بدون آنکه از وجود طبیعتی بکر و زیبا درگوشه ی شمال‌شرقی  استان خود باخبر باشند. بهشتی که همچون یاقوتی سبز در دل کوهای سر به آسمان کشیده زاگرس خود نمایی می‌کند.

 زراس دهکده تفریحی-توریستی که در شمال دریاچه کارون سه و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب شهر دهدز قرار دارد، مانند تابلویی زیبا است که به دست نقاشی چیره‌دست خلق شده و  ترکیبی است از کوه‌های پوشیده از درخت‌های بلوط  و دشت‌های سبز و دریاچه‌ای که رنگ آبی  آن میان این همه سبزی زیبایی دو چندان به آن بخشیده است .

بهترین فصل سال برای بهینه‌ترین استفاده از این آب‌وهوای لطیف و پاکیزه  فصل بهار است که به‌واسطه‌ی نزدیکی به استان چهار محال بختیاری که حدودا ۱۸۰ کیلومتر تا شهرکرد فاصله دارد، هم‌میهنان ما در این استان هم می‌توانند اوقات خوش و فرح‌بخشی را در این منطقه داشته باشند.

فصل زمستان در این منطقه هم زیبایی خاص خودش را دارد و طبیعت پوشیده از برف و کوه‌های سپید بی‌شک زمستانی به‌یادماندنی برای اهالی جنوب خوزستان خواهد داشت که از تماشای بارش برف در اوج زمستان هم بی‌نصیب هستند.

از آنجایی که ورود به روستای تفریحی زراس برای کلیه گردشگران آزاد است، برای اسکان در این منطقه می‌توانید با اجاره سوئیت‌ها و ویلاهایی که چشم‌انداز آن‌ها رو به دریاچه است یا بدون صرف هزینه با برپایی چادرهای شخصی و استفاده از امکانات رفاهی چند روزی را با آرامش خیال به دور از هیاهوی شهری در این منطقه زیبا سپری کنید و البته  باید یادآور شد برای اسکان در این منطقه بهتر است تجهیزات کامل سفر را  داشته باشید تا سفر به کام‌تان شود.

دریاچه‌ای آبی که میان کوه‌های سبز پهن شده است، محل خوبی برای قایق‌رانی و صید ماهی است و شما در آنجا قایقرانانی را می‌بینید که تور خود را پهن کرده‌اند و در حال صید ماهی، عمدتا غزل آلا، هستند. در اینجا با سوار بر لنج‌هایی که به آن‌ها بارج می‌گویند، می‌توانید به آن‌طرف دریاچه بروید و از طبیعت آن دست آب هم استفاده کنید.

از دیگر جاذبه‌های توریستی که در نزدیکی این دهکده رویایی قرار دارد، می‌توان به آبشار شیوند که در نوع خود بی‌نظیر است و روستاها و باغ‌های پوشیده از انواع درختان میوه‌های سردسیری و کوهستانی اشاره کرد که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب طبیعت‌گردی و کوهنوردی به‌یادماندنی را در این بهشت کم‌نظیر داشته باشید.

دهکده تفریحی-توریستی زراس؛جدیدترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان

دهکده تفریحی-توریستی زراس؛جدیدترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان

دهکده تفریحی-توریستی زراس؛جدیدترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان

دهکده تفریحی-توریستی زراس؛جدیدترین جاذبه‌های گردشگری خوزستان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار