gardeshban.ir

اگر حس می کنید از این همه هیاهوی زندگی خسته شده اید و دوست دارید تا چند روزی در آرامش کامل و به دور از هر سر و صدایی تمدد اعصاب کنید، کوله سفرتان را ببندید و راهتان را به سمت ییلاق جهان نما کج کنید. دهکده ای بکر با مناظر عالی که هیچ خبری از آلودگی و سرو صدا در آن نیست.
کد خبر: ۲۴۲۴۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
ییلاق جهان نما در استان گلستان قرار دارد و هر آنچه که یک طبیعت دوست از یک طبیعت بکر و بی مانند انتظار دارد را در دل خود دارد، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه، خانه های ییلاقی با سقف های شیبدار رنگی، آبشار، چشمه و نسیم مطبوعی که همیشه وزد و لذت وصف ناپذیری به این منطقه می دهد.

آب و هوای ییلاق جهان نما

دهکده ی جهان نما تابستان های خنک و زمستان های سردی دارد و طبق آمارها میزان بارندگی سالانه در این منطقه حدود ۴۴۰ میلی متر است.

در هر فصلی که به این منطقه بروید، می توانید از سفر به آنجا لبذت ببرید. فصل تابستان با هوای مطبوع و درختان سر سبزش برای سفر عالی است و در پاییز هم برگ درختان با رنگ آمیزی مسحور کننده شان از قرمز گرفته تا زرد  نارنجی رقص کنان در باد روی زمین می افتند و منظره ای شبیه مناظر بوم ای نقاشی مس سازند. 

یکی از بهترین بخش ها سفر به ییلاق جهان نما، ماندن در خانه های ییلاقی است که امکان ندارد در شهر بتوانید آن را تجربه کنید، خانه هایی روستایی با سقف های شیبدار که چه در تابستان و چه در زمستان، در پوششی از مه غرق می شوند.

یکی دیگر از دیدنی های ییلاق جهان نما، آبشار زیارت است که در شمال شرقی منطقه قرار دارد حتما پیشنهاد می کنیم از آن هم دیدن کنید.

حیات گیاهی و جانوری ییلاق جهان نما

در این دهکده، پوشش گیاهی متنوع است اما یکی از انواع آن، گیاهزبان درقفا است که رنگ های متنوع و زیبایی دارد. درختان پهن برگ و بوته زارها از انواع دیگر پوشش گیاهی منطقه هستند. با این حال، انواع سرو، درختان راش، درختچه ی زرشک و آلوچه در این منطقه به چشم می خورند. 

درختچه های دارویی دیگری هم مثل بوته ی گل گاوزبان، مریم گلی و… از انواع درختچه ها و بوته های دارویی ییلاق جهان نما به شمار می روند.در مورد حیات جانوری ییلاق هم باید گفت انواع پرنده،گرگ، روباه و گربه ی جنگلی از بارزترین تنوع زیستی ییلاق هستند اما اگر کمی خوش شانس باشید، در سفر به آنجا می توانید خرس قهوه ای را هم ببینید.

چطور به ییلاق جهان نما برویم؟

برای رفتن به این دهکده اول باید به استان گلستان و شهر کردکوی بروید. این روستا در ۶۰ کیلومتری شهرستان کردکوی قرار گرفته است.

طبیعت زیبای ییلاق جهان نما در استان گلستان/عکس

طبیعت زیبای ییلاق جهان نما در استان گلستان/عکس

طبیعت زیبای ییلاق جهان نما در استان گلستان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار