gardeshban.ir

همانطور که می دانید دبی در گذشته بیانانی بیش نبود، اما امروزه به یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری جهان بدل شده است دلیل آن هم وجود سازه هایی خارق العاده و شگفت انگیز است که توانسته این شهر را سر زبان ها بیندازد و طی مدت کوتاهی خود را این گونه به جهانیان بشناساند.
کد خبر: ۲۴۲۶۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
همانطور که ذکر شد دبی سازه های جذاب و حیرت انگیزی را در خود جای داده است، سازه هایی که توسط انسان خلق شده و تا به حال کشوری نتوانسته با این شهر در این عرصه رقابت داشته باشد، از جمله سازه های بسیار معروف شهر دبی می توان به جزیره های نخلی دبی به عنوان بزرگ ترین جزیره مصنوعی جهان، برج خلیفه به عنوان بزرگترین برج جهان و مرکز خرید دبی مال نیز به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان اشاره کرد.

همین کافی است تا نظر تمام جهان به این شهر معطوف شود و جهانیان سعی داشته باشند برای یک بار هم که شده به دبی سفر کنند و این شگفتی ها را از نزدیک ببینند از این رو تور دبی یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری به شمار می آید، اما این شهر همچنان سعی دارد دنیا را شگفت زده کند و هیچ گاه از این هدف دست بر نخواهد داشت .

به طوری که با برنامه اش برای سازه های آتی سعی دارد مردمان را بیش از پیش متعجب و متحیر کند، به همین سبب این بار نیز از طرحی خارق العاده پرده برداشت و دنیا را بر آن داشت که آیا واقعا این کار قابل اجراست؟!!!!

این شهر بی بدیل این بار تصمیم دارد سازه ای متحرک بسازد، برجی چرخان که به شما این امکان را می دهد با نشستن پشت پنجره کل شهر دبی را زیر پا بگذارید و چشم اندازی کامل از شگفتی ها وزیبایی های آن داشته باشید. با سایت لحظه آخر همراه باشید تا با این برج منحصر به فرد بیشتر آشنا شوید.

معمار برج چرخان دبی کیست؟

ایده ساخت برج چرخان دبی توسط معماری ایتالیایی به نام دیوید فیشر به وجود آمد، فیشر می گوید این ایده هنگامی که از برج المپیک نیویورک خارج می شدم در ذهن من جرقه زد، با خود گفتم چرا ساختمان را نچرخانیم و کل زیبایی های شهر را از آن به تماشا ننشینیم؟ 

به طور دقیق تر این ایده در سال 2008 به ذهن او رسید و تا به الان همواره سعی داشته این ایده را عملی کند که تلاش های او در نهایت نتیجه داد و حالا قرار است این پروژه در شهر دبی عملی شود و از آن در سال 2020 به بهره برداری برسد.

ویژگی های برج چرخان دبی

آن طور که پیش بینی شده این برج 80 طبقه دارد که هر طبقه به طور مجزا قابلیت چرخش جداگانه داشته و قادر است از طریق صدای ساکن آن طبقه شروع به حرکت کند و یا از حرکت بایستد، این برج علاوه بر چرخش حیرت انگیزش شگفتی های دیگری را نیز داراست، ساکنین این برج می توانند با استفاده از آسانسوری که در هسته مرکزی برج وجود دارد اتومبیل خود را نیز در طبقه خود منتقل کرده و پارک کنند، به گفته فیشر ساخت این برج به گونه ای است که هر طبقه به صورت مجزا ساخته شده و در نهایت تمام طبقات بر روی هم سوار می شوند. 

قیمت دقیق آپارتمان های مجلل این برج هنوز به طور مشخص اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که بین 4 میلیون تا 40 میلیون دلار متغیر باشد.

فیشر امیدوار است این برج سرآغازی در طرز تفکر معماران دنیا شود، او می گوید یک معمار واقعی باید ساختمان هایی طراحی کند متناسب با زندگی انسان باشد به طوری که سازه ها با نیازهای انسان سازگار شود. قرار است در سال 2020 از این برج حیرت انگیز رونمایی شود.

برج چرخان از جاذبه های متفاوت دبی+تصاویر

برج چرخان از جاذبه های متفاوت دبی+تصاویر

برج چرخان از جاذبه های متفاوت دبی+تصاویر

برج چرخان از جاذبه های متفاوت دبی+تصاویر

برج چرخان از جاذبه های متفاوت دبی+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار