gardeshban.ir

جزیره کارا آدا (kara ada Island) یا جزیره سیاه، جزیره کوچکی در بندرگاه بدروم است که در دریای اژه قرار گرفته و به عنوان یک مکان توریستی خصوصا برای مسافرانی که با قایق و کشتی به این جزیره می آیند به شمار می رود. این در حالی است که جزیره کارا آدا به عنوان یک توقفگاه مناسب برای قایق ها و کشتی های اروپایی به شمار می رود.
کد خبر: ۲۴۲۶۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
جزیره کارا آدا kara ada Island که به یونانی جزیره Arkos نام داشت در دوران قرون وسطی به شوالیه سنت جان تعلق داشت که در قرن ۱۶ توسط امپراطوری عثمانی فتح و سپس از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۲ یک قرار داد ما بین ایتالیا و ترکیه ثبت شد که بر طبق آن این جزیره به کشور ترکیه تعلق یافت. دسترسی به این جزیره بسیار آسان است از این رو بهترین توصیه برای دیدن آن، یک سفر یک روزه و اقامت در آن جا است. جزیره در حدود ۶ کیلو متر از مرکز شهر بدروم فاصله دارد و به عنوان بزرگترین جزیره در ساحل بدروم شناخته می شود بنابر این برای دوستاران دریا و دریا نوردی بهترین مکان می باشد.

این جزیره دارای مناطق طبیعی سر سبز درختان کاج در جهت مخالف ساحل است. علاوه بر آن جزیره کارا آدا به دلیل وجود چند چشمه آب معدنی و درمانی نیز شهرت بسیاری دارد که هر ساله توریست ها و مردم محلی را به خود جذب می کند.

هنگام ورود به این جزیره می توانید به اولین بندر رفته و غذا، نوشیدنی و میان وعده ای را در رستوران های آن جا صرف کنید. برای ورود به چشمه های آب معدنی، شما مجبور به پرداخت مبلغ اندکی برای ورود و استفاده از این چشمه ها هستید.

سر چشمه این آب های معدنی از درون یک غار می باشد که گل و لای موجود در این غار برای مصارف آرایشی و بهداشتی، زیبایی پوست و همچنین بیماری های پوستی و محافظت از آن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن غاری در بدروم وجود دارد که محل محبوبی برای علاقه مندان به مکان های طبیعی و شناخت ناشناخته های این مکان به شمار می رود.

ورزش های رایج در این جزیره ورزش های آبی همچون شنا، قایق های بادبانی و ده ها ورزش دیگر است و همچنین از این جزیره منظره ی فوق العاده ای از دریای اژه را می توان دید.

اگر قصد سفر یک روزه را به این جزیره دارید، می توانید تمامی دیدنی های آن را در طول یک روز ببینید و از تفریح در جزیره آراکادا لذت ببرید؛ در غیر این صورت می توانید یک اقامت یک شبه را برای مسافرتی کوتاه مدت و در یک هتل کوچک که در جزیره واقع شده داشته باشید.

با یک سفر کوتاه و یک ونیم کیلو متری به شرق می توانید Poyraz port را ببینید، در حالی که با یک سفر یک و نیم کیلو متری به شمال جزیره می توان جزیره Yassi  را دید که هر دو بسیار زیبا و جالب توجه هستند و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. اگر قصد سفر به بدروم را دارید توصیه می کنیم که حتما سری هم به این جزیره زیبا و رویایی بزنید.

جزیره کارا آدا یا جزیره سیاه در بندرگاه بدروم/عکس

جزیره کارا آدا یا جزیره سیاه در بندرگاه بدروم/عکس

جزیره کارا آدا یا جزیره سیاه در بندرگاه بدروم/عکس

جزیره کارا آدا یا جزیره سیاه در بندرگاه بدروم/عکس

جزیره کارا آدا یا جزیره سیاه در بندرگاه بدروم/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار