gardeshban.ir

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر ستاد اجرای خدمات سفر استان به تمام مسافران قول می‌دهم که خدمات‌رسانی به گردشگران را در تابستان و بعد از پایان بحران کرونا، ۳ برابر خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۴۲۸۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهدی جمال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور از تعطیلی واحدهای اقامتی در سطح استان خبر داد و گفت: تمام واحدهای اقامتی استان بنابردرخواست خودشان تعطیل کردند و نظارت بر این واحدها به منظور عدم پذیرش مسافر تشدید شده است. حفظ جان گردشگران برای ما مهم است. نباید فراموش کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا می‌توانیم کارهای پیشگیرانه انجام دهیم و یکی از این کارها سفر نکردن است. اگر خدایی ناکرده یک مسافر، بر اثر این مسافرت از یک ناقل، دچار بیماری کرونا شود و بعدها این بیماری را با خود به سوغات ببرد، خوب است؟ در چنین شرایطی سفر تبدیل به خاطره‌ای بد در ذهن مسافر می‌شود. از این رو نیاز است تا پیشگیری کنیم.

او ادامه داد: ضمن آن‌که پایگاه‌های غربالگری ویروس کرونا در محورهای ورودی استان مستقر شده‌اند و در صورت لزوم، مسافرانی که مشکوک به بیماری کرونا هستند را به مراکز قرنطینه انتقال می‌دهند یا به شهر خودشان بازگردانده می‌شوند. البته برخی از این مسافران اقوام و خانواده‌هایشان در استان سمنان ساکن هستند که قصد دارند در منزل آن‌ها اقامت داشته باشند. در این میان تاکنون مورد کرونایی در میان مسافرانی که در مبادی ورودی کنترل می‌شوند، گزارش نشده است. 

جمال خاطرنشان کرد: به عنوان دبیر ستاد اجرای خدمات سفر استان سمنان به تمام مسافران قول می‌دهم که خدمات‌رسانی به گردشگران را در تابستان و بعد از پایان بحران کرونا، ۳ برابر خواهیم کرد. از هموطنان درخواست دارم که سفر خود را به استان سمنان لغو نکنند اما به زمان دیگری موکول نمایند.

او با اشاره به آن‌که استان سمنان ازجمله استان‌های معبر کشور به حساب می‌آید که بیشتر مسافران از آن عبور می‌کنند، خاطرنشان کرد: سال گذشته (۹۸) برای نخستین بار در کشور اول شدیم و با رشد ۳۸ و نیم درصدی در ضریب اقامت روبه رو بودیم و ضریب اشغال به بیش از ۸۰ درصد رسید. البته بیشتر مراکز اقامتی سمنان برای نوروز ۹۹ نیز از ۴۰ روز قبل رزرو بودند و بیش از ۵۰ درصد رشد اقامت را در صورت کنسل نشدن سفرها شاهد می‌بودیم. درحال حاضر ۹ هتل در این استان فعال است و در کنار آن تمام خانه‌ مسافرها و واحدهای بومگردی نیز رزرو بودند. درحال حاضر نیز هیچ مسافری در استان نداریم که در صدد برپا کردن چادر یا حضور در واحدهای اقامتی برآمده باشد. 
 

ایلنا




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار