gardeshban.ir

مسئولان گردشگری استان لرستان/
درحالی که بسیاری از مسافران به دلیل بسته بودن مبادی ورودی استان‌هایی مانند خوزستان راهی لرستان شده‌اند، مسئولان گردشگری لرستان از عدم اجازه اسکان به این مسافران خبر دادند.
کد خبر: ۲۴۳۰۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
با وجود آنکه از حدود یک ماه پیش تاکنون مسئولان از یکسو و کادر درمانی از دیگر سو تاکید دارند که مردم در نوروز ۹۹ به سفر نروند اما بازهم شاهد بستن کوله بار سفر توسط بسیاری از افراد هستیم. در این میان تعداد زیادی از استان‌های کشور به منظور کنترل ورود مسافران نوروزی نه تنها درصدد محدود کردن تردد مسافران برآمده‌اند بلکه برخی از مبادی ورودی استان‌ها و شهرهای پر مسافر خود را نیز مسدود کردند. البته اینگونه که به نظر می‌آید مسافران نوروزی با دیدن بسته شدن مبادی ورودی شهر مقصد خود بازهم دست از سفر نکشیده‌اند و راه را به سمت مقصدی دیگر کج کرده‌اند.

سیدامین قاسمی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان) با اشاره به آنکه این استان یک استان ترانزیتی است، تصریح کرد: نمی‌توانیم جلوی مسافران را در مبادی ورودی بگیریم چراکه استان لرستان یک استان ترانزیتی است و هر مسافری می‌تواند با هر هدفی به آن سفر یا از آن رد شود. برخی مسافران برای حمل بار و برخی دیگر برای رسیدن به مقصدی دیگر از لرستان عبور می‌کنند و البته برخی نیز از مسافران لرستان هستند. در این میان شاهد تعدادی از مسافران هستیم که برای اقامت به لرستان سفر کرده‌اند این درحالی است که امکان اقامت در این استان فراهم نیست و مسافران را پذیرش نمی‌کنیم.

او ادامه داد: تعداد زیادی از مسافران لرستان نیز برای دید و بازدید اقوام و خانواده خود سفر کرده‌اند. در این میان اطلاع دقیقی درخصوص احتمال اقامت برخی دیگر از مسافران نداریم. البته چندین اقامتگاه و کمپ‌های احتمالی در کنار دریاچه‌ها، پارک‌ها و... را جمع کردیم و اجازه فعالیت به آنها داده نشد. حتا یک چادر برپا نشده است. بیشتر افرادی که وارد استان شدند با دیدن آنکه هیچ خدماتی دریافت نمی‌کنند کمتر از نیمروز از استان خارج می‌شوند.

باتوجه به آنکه استان لرستان ازجمله استان‌های مقصد اکوتوریست است این بیم می‌رود که مسافران برای اقامت و زدن کمپ و چادر راهی طبیعت و البته آبشارهای  لرستان شوند، قاسمی دراین خصوص گفت: مسیرهای دسترسی به آبشارهای معروف استان را مسدود کردیم و خدمات ارائه نمی‌شود. از مردم خواهش می‌کنیم استان لرستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند و اجازه دهند بعد از عبور از بحران میزبان آنها باشیم. 

اختصاص ۳ هتل برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی​

اسکندر فلاحوند چگنی (معاون گردشگری استان لرستان) با اشاره به آنکه از نخستین روز فروردین ماه باتوجه به بسته بودن مبادی ورودی به خوزستان و برخی از استان‌های همجوار شاهد حضور مسافران نوروزی در استان لرستان هستند، گفت: تعدادی از مسافران که به استان‌های همجوار لرستان سفر کردند و اجازه ورود به آنها داده نشد، به سمت لرستان آمدند. حتا باخبر شدیم که برخی مسافران به سمت اندیمشک رفتند و چون نتوانستند ورود کنند به سمت لرستان آمدند. اما باتوجه به تاکیدات ستاد ملی کرونا، لرستان نیز از پذیرش مسافران امتناع می‌کند و اجازه اسکان به مسافران نمی‌دهیم. حتا به ناظران و کارشناسان امر اعلام کردیم تا در صورت دیدن مسافران، اجازه اسکان به آنها داده نشود. به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام تاسیسات گردشگری در استان تعطیل شده‌اند. حتا طی روزهای گذشته در پیام‌هایی جداگانه اعلام کردیم که در نوروز ۹۹ هیچگونه خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌دهیم و از آنها درخواست کردیم که به لرستان سفر نکنند. 

به گفته او، باتوجه به حضور مسافران نوروزی در استان لرستان، نظارت‌ها درخصوص عدم اقامت مسافران در مراکز اقامتی غیرمجاز، پارک‌ها و... بیشتر شده است. در این میان چندین مورد اقامت غیرمجاز گزارش شد که مورد پیگیری قرار گرفت. البته همواره برخی تخلفات نیز وجود دارد که واحدهای نظارتی متوجه نمی‌شوند اما به جد پیگیر هستیم. 

 فلاح‌وند با اشاره به آنکه استان لرستان، خرم آباد و بروجرد ازجمله مسیرهای ترانزیتی کشور هستند و احتمال دارد بسیاری از مسافرانی که به این استان آمده‌اند، عبوری باشند، گفت: درحال حاضر آمار دقیقی از حضور مسافران نوروزی در لرستان نداریم. ضمن آنکه اجازه اسکان به آنها داده نمی‌شود. مسافران نوروزی فراموش نکنند که با انجام این سفرها، بهبود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا را چندین ماه به تعویق می‌اندازند. بنابراین از آنها درخواست داریم در خانه‌هایشان بمانند و سفر نکنند. 

معاون گردشگری استان لرستان در ادامه از اختصاص ۳ هتل از استان به گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی خبر داد و گفت: این هتل‌ها در حالت استندبای قرار دارند تا شاید در صورت نیاز بیماران کرونایی دوره نقاهت خود را در این هتل‌ها بگذرانند. اما تاکنون هیچ پذیرشی نداشتند. 

فلاح‌وند همچنین با اشاره به آنکه نوروز سال گذشته(۹۸) بیشتر مراکز اقامتی استان با ضریب اشغال ۱۰۰ درصد فعال بودند، گفت: امسال نیز شاهد رزرو بسیاری از مراکز اقامتی توسط گردشگران و تورهای گردشگری بودیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمام قرادادها حتا درخصوص قطار گردشگری لرستان نیز کنسل شد. تمام هتل‌ها نیز کنسلی رزروها را بدون کسر جریمه به مسافران بازگرداندند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار