gardeshban.ir

پس از شیوع کرونا/
حاجی سعید با بیان اینکه شیوع کرونا تیر خلاص به شغل و درآمد راهنمایان گردشگری بود، خواستار مساعدت دولت برای سر پا ایستادن این قشر از افراد شد.
کد خبر: ۲۴۳۳۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایام نوروز اوج کاری راهنمایان گردشگری است و عید هم که بگذرد معمولا بازار کار توریسم خارجی داغ است، اما امسال نه تنها در ماه‌های پایانی سال وضعیت گردشگری دچار رکود بی‌سابقه‌ای شد که انتظار می‌رود با توجه به شیوع کرونا و توصیه‌های اکید مبنی بر سفر نکردن، کسادی کار راهنمایان گردشگری ادامه پیدا کند و تا تابستان، راهنمایان درآمدی از کارشان کسب نکنند.

محسن حاجی سعید (رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور) عنوان کرد: بحران در گردشگری در کل فصل زمستان امسال وجود داشت و شیوع کرونا در جهان و ایران تیر خلاص به کار راهنمایان گردشگری بود.

او ادامه داد: تور‌ها و سفر‌ها از همان بهمن ماه و با شیوع کرونا در چین و دیگر کشور‌ها رو به کسادی گذاشت و در اسفند هم که اعلام شد کرونا در ایران شایع شده و توصیه شد که افراد به سفر نروند، تیر خلاص به کار راهنمایان گردشگری خورد.

این فعال صنفی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه اگر می‌گوییم کرونا باعث بیکاری کارگران در مشاغل مختلف می‌شود، در مورد راهنمایان گردشگری باید گفت که این بیماری آنها را بیکار کرده است، گفت: راهنمایان گردشگری تمامی درآمد خود را از دست داده و مشخص نیست در فروردین، اردیبهشت و ماه‌های بعد نیز کسب‌وکارشان به چه شکل خواهد بود و معیشت آنها چگونه تامین می‌شود.

او عنوان کرد: بر این اساس ما نامه‌ای به وزیر گردشگری نوشتیم و خواستار اعطای وام ۲۰ میلیون تومانی به فعالان گردشگری شدیم تا آنها حداقل بعد از پایان بحران بتوانند به کار برگردند و کسب‌و‌کارشان را از نو راه بیندازند.

حاجی سعید با بیان اینکه متعاقب شیوع کرونا وعده‌هایی به برخی اصناف مبنی بر کمک داده شده است، گفت: اگر بسته‌های حمایتی برای شاغلان در بخش‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود، راهنمایان گردشگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند یا اینکه حداقل وام درخواستی را به راهنمایان فعال بدهند و اقساط آن را با اندکی تنفس مطالبه کنند.

او عنوان کرد: این نگرانی وجود دارد که راهنمایان گردشگری که تمام درآمد خود را از دست داده‌اند با ادامه پیدا کردن بحران به سمت مشاغل دیگر بروند و بعد بحران بازگرداندن این افراد سخت و دشوار خواهد بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار