gardeshban.ir

حتما شما هم با این مسئله مواجه شده اید که به شهری رفته اید اما نه در بهترین فصل سفر برای رفتن به آن خِطه. در این صورت این تجربه‌ی تلخ را داشته اید که با خود بگویید: کاش در زمان بهتری به این منطقه‌ی بی نظیر سفر می کردم… اما آیا می دانید بهترین فصل سفر به هر قاره از جهان چه زمانی است؟
کد خبر: ۲۴۳۴۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
برنامه ریزی سفر کاری زمان بر و مهم است. بنابراین، اهمیت دارد که پس از مدت ها زمان بندی سفر، بتوانید در فصل مناسبی به مقصد موردنظرتان سفر کنید. به این منظور، ما بهترین فصل سفر به هر قاره را در ادامه‌ی این مقاله شرح داده ایم. 

اروپا، یک گزینه‌ی مناسب

در ابتدای پاییز در قاره‌ی اروپا بهترین فصل سفر به مدیترانه است؛ جایی که هوا هنوز مطلوب به نظر می رسد. این بخش شامل: سواحل ترکیه، جنوب ایتالیا، اسپانیا و همین طور جزایری می شود که در مدیترانه وجود دارند. از جمله‌ی آن ها می توان به کرت، قبرس و یونان اشاره کرد. با این وجود هرچه به انتهای فصل پاییز نزدیک می شویم، روزهای آفتابی کمتری را در اروپا شاهد خواهیم بود و درنتیجه، پیدا کردن مناطقی برای گذراندن تعطیلات آفتابی در این قاره سخت تر می شود. 

این در حالی است که بهترین فصل سفر در آسیا تازه شروع شده است! از ماه اکتبر (مهر) بهترین زمان سفر به تایلند، ویتنام، و جنوب شرقی کشورهای هند و چین آغاز می شود. در این ماه، آب و هوای کشورهایی که ذکر کردیم بسیار دل‌ انگیز است.

زمانی مناسب برای گشت و گذار در آفریقا

در بخش شمالی آفریقا نیز فصل پاییز برای سفر بسیار مناسب است. بعد از تابستان داغ آفریقا، اینک کم کم زمان گشت و گذار در این قاره‌ی پهناور آغاز می شود. مراکش، تونس و مصر در این فصل تعداد زیادی از گردشگران را در خود جای می دهند؛ هرچند که جمعیت هم آنقدر نیست که شما را کلافه کند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی پاییز، زمان سفر به کشورهای جنوبی مانند: سنگال، ماداگاسکار و آفریقای جنوبی نزدیک می شود؛ چراکه این کشورها به علت قرار گرفتن در نیم‌کره‌ی جنوبی، در حال گرم تر شدن هستند.

پاییز، بهترین فصل سفر به آمریکای جنوبی

در قاره‌ی آمریکا، بهترین کشورها برای سفر در پاییز در قسمت مرکزی و جنوبی این قاره قرار دارند. این بخش ها به علت نزدیکی به دریای کارائیب در این زمان به پیشواز فصل بارانی خود می روند. کشورهایی مانند: مکزیک، برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و شیلی در این قسمت واقع شده اند. همچنین، با پایان فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به دث ولی (Death Valley) و کویرهای آمریکا فرا می رسد.


شاید بهترین فصل سفر به اروپا نباشد!

طی زمستان، اروپا سرد و بارانی است. این کاهش دما در کنار روزهای کوتاه آفتابی باعث می شود کشورهایی که در این قاره قرار دارند، چندان در فصل زمستان برای سفر مقاصد مطلوبی نباشند؛ مگر اینکه قصد داشته باشید به ورزش های زمستانی بپردازید و برای اسکی به کوه های آلپ یا پیرنه سفر کنید. البته اگر همچنان برای سفر به اروپا در فصل زمستان مصر باشید، می توانید دشت های آندلس در اسپانیا را امتحان کنید. دمای هوا در این مناطق متقاعد کننده خواهد بود و البته توریست های کمتری را هم در اطرافتان می بینید.

آسیا و فصل زمستان برای سفر

در همین زمان، آب و هوای آسیا برای گردشگران مطبوع است! تایلند، ویتنام، جنوب چین (قسمت شمالی این کشور در این فصل از برف و یخ پوشیده شده) برمه و هند در این فصل آفتابی هستند و دمای مساعدی برای سفر گردشگران به این مناطق دارند.

زمستان، زمانی مناسب برای سفر به آفریقا

در حالی که هوای بخش های شمالی آفریقا سرد و زمستانی است، زمان مناسب برای جست و جو و سفر به صحراهای این قاره فرا رسیده. البته اگر قصد دارید تا حتما به سواحل آن سر بزنید، باید بگوییم که در این فصل اصلا زمان مناسبی نخواهد بود! در مقابل، کنیا، تانزانیا، و آفریقای جنوبی فصل شلوغ خود را برای سفر گردشگران شروع می کنند. هرچند که احتمال گرمای شدید در سواحل شرقی هم وجود خواهد داشت.‌

بهترین فصل سفر به آمریکای جنوبی

قاره‌ی آمریکا در قسمت مرکزی و کارائیب، بهترین زمان خود را برای سفر می گذراند. برای مثال، کشورهای ونزوئلا، آرژانتین و شیلی مناطق مناسبی برای سفر در زمستان هستند. دما در صحراهای قاره‌ی آمریکا نیز برای صحرانوردی کاملا مناسب است.

بنابراین، اگر قصد دارید برای اسکی به اروپا سفر کنید، ما به شما کوه های آلپ و پیرنه را برای سفر توصیه می کنیم. اما اگر می خواهید کمی ماجراجویی کنید، جنوب استرالیا حتما شما را با طعم هیجان سافاری، شنا، موج سواری و دیدن حیوانات خاص راضی خواهد کرد.


یکی از بهترین فصل ها برای سفر به اروپا

در فصل بهار، آب و هوای اروپا برای سفر دلپذیر می شود. خورشید مدت بیشتری از روز در پهنه‌ی آسمان باقی می ماند و سواحل دریای مدیترانه از گرمای آن بهره‌مند می شوند. به همین دلیل، دریا جذابیت خود را برای شنا باز می یابد و نشستن در ساحل، دوباره احساس خوشایندی به همراه خواهد داشت. اگر قصد دارید به اسپانیا یا یونان سفر کنید، بی شک بهار بهترین فصل سفر به این کشورها است. نه چندان گرم است و نه چندان شلوغ که آزاردهنده باشد. 

آندلس، کرت، مالتا و جنوب ایتالیا نیز انتخاب های مناسبی برای سفر در این زمان هستند. کشورهای شمالی نیز کم کم جذابیت خود را برای سفر به دست می آورد؛ هرچند که هنوز کمی سرد هستند. کشورهای حوزه‌ی اسکاندیناوی نیز در این موقع از سال با روزهای تمام نشدنی و بدون شب، برای سفر یک گزینه‌ی عالی به حساب می آیند.

آسیا کم کم از فصل سفر دور می شود!

آسیا در این فصل کم کم از فصل مناسب برای سفر دور می شود. بیشتر کشورها در این قاره رو به گرما می روند و دمای هوا در کشورهایی مانند هند آنقدر بالا می رود که هر ساله چندین کشته بر جا می گذارد! اما کشورهایی مانند ژاپن و چین همچنان شرایط مساعدی برای سفر دارند. در بخش هایی از آسیا مانند اندونزی یا مناطقی در هند نیز فصل بارندگی آغاز می شود. فصل بهار، بهترین زمان سفر به استرالیا و جزایر جنوبی اندونزی است.

بهار در آفریقا؛ بهترین فصل سفر

در آفریقا، بهار بهترین فصل سفر به کشورهایی مانند مغرب است که آب و هوای آفتابی را مانند کشورهای مدیترانه ای در کنار دمای مناسب و دلپذیر، یکجا به همراه دارند. در کشورهای جنوبی این قاره با این که روزها رو به کوتاه تر شدن می گذارند، اما هوا همچنان برای سفر مطبوع است.

در فصل بهار، آمریکای شمالی شما را به خود می خواند!

 پیشنهاد می شود تا در این قاره، آمریکای شمالی و مرکزی (تا شمال برزیل) را در نظر داشته باشید. پیاده روی زیر نور خورشید در چنین هوایی فوق‌العاده است و قطعا بازدید از کالیفرنیا، مکزیک، کوبا، گواتمالا و ونزوئلا در این فصل بسیار جذاب خواهد بود. این را به خاطر داشته باشید، که هر چه بیشتر به سمت جنوب بروید، هوا سردتر می شود.

تابستان، بهترین فصل سفر به اروپا

طی فصل تابستان، اروپا از همیشه شلوغ تر است! میلیون ها گردشگر از سراسر جهان به مناطق ساحلی جنوب این قاره سفر می کنند. آب و هوای جنوب اروپا در این فصل برای سفر فوق العاده است. شمال این قاره نیز در تابستان محلی عالی برای سفر و استراحت است. بخصوص برای کشورهایی که معمولا آب و هوای سردسیری دارند؛ مانند: اسکاتلند، ایرلند یا هلند.

آسیا از فصل سفر دور می شود

در فصل تابستان، آسیا کمترین جذابیت برای سفر دارد. کشورهای زیادی در این قاره، موسم بارندگی را سپری می کنند. البته استثنا هم وجود دارد؛ بخش هایی از کشورهای هند، اندونزی و استرالیا در این فصل برای سفر مناسب هستند.

آفریقا در گرمای تابستان هنوز پرطرفدار است!

آفریقا در همین زمان (بخصوص در قسمت های غربی) پر از گردشگر است. در هوای گرم و خشک آن، ورزشکاران در سواحل مشغول ورزش های آبی هستند. ساحل مراکش در این بین، به لطف ارتباط با اقیانوس طرفداران زیادی دارد! دورتر در جنوب، موسم بارندگی است و تنها کشورهایی مانند کنیا و تانزانیا در این منطقه برای سفر گردشگران مناسب هستند.

شاید بهترین فصل سفر به قاره‌ی آمریکا نباشد!

در شمال قاره‌ی آمریکا، هوا گرم و خشک است و در مناطقی که نزدیک به کویر باشند، گرما از حد تحمل خارج می شود. این درحالی است که در همان زمان در آمریکای مرکزی، فصل باران‌ های پراکنده است اما آب و هوا برای سفر به آمریکای جنوبی مساعدتر است.

سپتامبر، زمان مناسب سفر

به طور کلی، در همه‌ی قاره ها ماه سپتامبر (مقارن با ماه ‌های شهریور و مهر در تقویم شمسی) زمان خوبی برای سفر به شمار می رود؛ باران های فصلی به پایان رسیده اند، هوا دیگر چندان گرم نیست، توریست ها کمتر شده اند و قیمت ها پایین تر می آیند. پس حتما در این زمان سفر را در فهرست کارهایتان بگنجانید! 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار