gardeshban.ir

هر سال بیش از ۱۸ میلیون نفر به پاریس سفر می کنند و فرانسه پرگردشگرترین کشور جهان است.
کد خبر: ۲۴۳۴۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۹-1399 January 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج ایفل، موزه لوور، طاق پیروزی، دیزنی لند و …. برخی از مشهورترین جاذبه های جهان در فرانسه قرار گرفته و افراد زیادی برای سفر به آن برنامه ریزی می کنند. پاریس را شهر نورها و البته شهری بارانی می نامنند. 

باران هایی که برای برخی دوست داشتنی و برای گروهی دیگر آزار دهنده است. 

بهترین زمان سفر به پاریسژانویه (۱۱ دی تا ۱۲ بهمن)

ژانویه با سال نوی میلادی از راه می رسد و زمان برگزاری جشن و شادی و چراغانی خیابان های شهر است. برای شرکت در جشن هیچ جایی بهتر از خیابان شانزه لیزه و تماشای آتش بازی و رقص نور روی طاق پیروزی نیست و خلاصه سراسر شهر غرق جشن و شادی می شود.

در طول ماه ژانویه، روی ویترین تمامی مغازه ها عبارت فروش ویژه زمستانی به چشم می خورد. ژانویه بهترین زمان سفر به پاریس برای عاشقان خرید است. از مراکز خرید بزرگ گرفته تا بوتیک های شخصی کوچک همه جا حراج است.

جشنواره Traversée de Paris Hivernale که مختص نمایش دادن ماشین های آنتیک قدیمی است و هفته مد لباس های مردانه جزو مهم ترین رویداد های ماه محسوب می شوند.

میانگین دمای هوا: ۳ تا ۸ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۹ روز

جشنواره Traversée de Paris Hivernaleفوریه (۱۳ بهمن تا ۱۱ اسفند)

در ماه فوریه خیابان های پاریس نسبت به همیشه کمی خلوت ترند و البته برای داشتن یک ولنتاین عاشقانه جایی رمانتیک تر از عروس شهرهای جهان پیدا نخواهید کرد. می توانید راحت عکسی تکی بگیرید و نگران حضور سایر گردشگران در عکستان نباشید یا صف خرید بلیط و ورودی جاذبه های مهم بسیار کوتاه تر هستند.

مردم شهر با برگزاری کارناوال پاریس و پوشیدن لباس های سنتی به روزهای خاکستری زمستان رنگ و جان تازه ای می بخشند. البته باید بگوییم که سفر هیجان انگیز پاریس در ماه فوریه با سرمای زیادی همراه است و کلی لباس گرم همراه خودتان داشته باشید.

میانگین دمای هوا: ۳ تا ۹ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۸ روز

کارناوال پاریس و پوشیدن لباس های سنتیمارس (۱۲ اسفند تا ۱۲ فروردین)

سرگرمی های پاریس در ماه مارس بی شمار هستند. از کاهش قیمت بلیط های سینما بگیر تا ماراتن عجیب و غریب بالا رفتن و پایین آمدن از برج ایفل! خلاصه حسابی سرگرم خواهید شد اما لازم است بدانید که مارس یکی از سرد ترین و بارانی ترین زمان ها برای سفر به پاریس است. خود پاریسی ها ضرب المثلی دارند که می گوید ( Il pleut des cordes) یک بند باران می آید و مثل سایر اصطلاحاتشان توصیفی شاعرانه از باران های بهاری است.

حتی بعضی سال ها در ماه مارس برف می آید. اگر از این شرایط آب و هوایی صرف نظر کنیم مارس ماهی فوق العاده برای سفر خواهد بود و در آن کارناوال های زیادی مانند Carnaval des Femmes برگزار می شوند. فستیوالی که از قرن ۱۸ میلادی تا کنون ادامه دارد و تا نیمه شب مردم را سرگرم می کند.

میانگین دمای هوا:  ۵ تا ۱۳ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۹ روز

بارش برف بهاری در خیابان های داریسآوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)

آوریل در پاریس آن قدر تماشایی است که دو خواننده معروف (Ella Fitzgerald و Louis Armstrong) جاز کلاسیک آهنگ April in Paris را توصیفش خوانده اند. روز عید پاک (۱۲ آوریل) یکی از تماشایی ترین روزهای ماه است و مردم با شور و هیجان خاصی آن را جشن می گیرند.

به خاطر عید پارک بازارها و رویدادهای مختلفی برپا می شوند که برای تماشایشان باید به حوالی کلیسای نوتردام بروید (برای کسب اطلاع دقیق از تاریخچه و سرگذشت غم انگیز کلیسای نوتردام در پاریس این مطلب را بخوانید). تماشای شور و حال مردم یکی از بیادماندنی ترین خاطرات سفرتان خواهد شد.

بخاطر عید پاک انواع و اقسام غذاهای لذیذ و خوشمزه هم سرو می شود بعد از عید پاک هم هوا کم کم رو به گرمی می رود و ابر کم تری در آسمان است (البته بهتر است همیشه چتر همراه خود داشته باشید تا باران بهاری غافلگیرتان نکند).

میانگین دمای هوا:  ۸ تا ۱۷ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۸ روز

جشن عید پاک در رستوران های پاریس ماه می (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد)

ماه می پاریس زمان شکوفایی گل ها و شکوفه هایی است که با گرم تر شدن هوا فضا را زیبا می کنند. مردم هم فرصت را برای استفاده از هوای گرم غنیمت شمره و فستیوال هایی مانند Paris Ukelele Festival و Jazz à Saint-Germain-des-Prés که حدود ۲۰ سال قدمت دارند برگزار می شود.

می بهترین زمان سفر به پاریس برای علاقه مندان به هنر و موزه است. پاریس رویداد شب موزه های را برگزار می کند. (شب موزه رویدادی فرهنگی است که در آن موزه‌ ها و نهادهای فرهنگی در یک هماهنگی منطقه ‌ای برای معرفی خود به مشتریان بالقوه تا اواخر شب باز باقی می ‌مانند. به بازدید کنندگان یک بلیط ورودی مشترک داده می‌شود تا به همه موزه ‌ها و نمایشگاه ‌ها دسترسی کم‌ هزینه داشته باشند و در بسیاری موارد ورودی آن‌ ها مجانی است. تسهیلاتی هم برای حمل و نقل عمومی ارزان و راحت در این منطقه برایشان فراهم می شود).

بیش از ۱۰۰ موزه و مرکز فرهنگی به این رویداد پیوسته اند. علاوه بر این رویدادها، نمایش ها، کنسرت ها و .. مراسم سرگم کننده زیادی هم در شهر برپا می شوند.

میانگین دمای هوا:  ۱۱ تا ۲۰ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۹ روز

شکوفه های بهاری پاریس در ماه مهماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر)

ژوئن زمان گشت و گذار در پارک های پاریس و فضای سبز آن است (برای آشنایی با بهترین و زیباترین پارک های پاریس این مطلب را بخوانید). خوردن نوشیدنی های خنک و لذت بردن از موسیقی در فستیوال های شهر جزو سرگرمی های مردم است. فستیوال We Love Green که سازگار با محیط زیست است از سال ۲۰۱۱ در پارک ونسن برگزاری می شود.

جشنواره موسیقی (Fête de la Musique) از سال ۱۹۸۲ و فستیوال جازDjango Reinhardt  در حوضه رودخانه سن برپا می شوند. البته الان دیگر فصل گردشگری فرا رسیده و خیابان های شهر پر از گردشگر است. موزه ها ساعت کاری خود را افزایش می دهند تا کار بازدید کنندگان آسان تر شود.

اگر حراج زمستانی را از دست داده اید هم جای نگرانی نیست در ماه ژوئن هم حراج تابستانی است و فروشگاه های اجناس خوبی با قیمت های مناسب می فروشند.

میانگین دمای هوا:  ۱۴ تا ۲۴ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۸ روز

گل های پاریس در ماه ژوئنماه ژوئیه (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد)

مهمترین جشنواره در پاریس  و کل فرانسه، هر سال در تاریخ ۱۴ ژوئیه برگزار می شود که همان جشن های روز ملی فرانسه معروف به جشن های روز باستیل یا لوکتوغز است. آتش بازی در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه انجام می شود. ارتش رژه مفصلی در خیابان شانزه لیزه می رود، توپ های جنگی شلیک می شوند و کنسرت ها رایگان برگزار می شوند.

فستیوال تویلری که در باغ تویلری برگزار می شود بین مردم شهر طرفدارن زیادی دارد. انواع غذاهای خیابانی نیز فروخته می شوند که پیشنهاد می کنیم حتما امتحانشان کنید.

میانگین دمای هوا: ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۷ روز

باسیل دی، آتش بازی در کنار برج ایفلآگوست (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور)

در ماه آگوست دمای هوا به بالاترین حد خود می رسد و گردشگران بسیاری از سراسر جهان راهی پاریس می شوند. اگر با سرما مشکل دارید الان بهترین زمان سفر به پاریس است. میدان رنه ویویانی محل مناسبی برای تماشای شهر بدور از ازدحام و شلوغی جمعیت است. از دیگر دیدنی های شهر باید به ارن دو لوتس (تماشاخانه رومی متعلق به قرن یکم بعد از میلاد) اشاره کنیم که برای بازدید از آن نیازی به ایستادن در صف ندارید.

در آگوست اصلا فکر خرید به سرتان نزند، حراج ها تمام شده و قیمت اجناس به بالاترین میزان خود در سال می رسند.

میانگین دمای هوا:  ۱۶ تا ۲۶ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۶ روز

سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر)

هوای پاریس در ماه سپتامبر یک هوا خنک تر از آگوست است که باعث شده استفاده از مترو، وسایل حمل و نقل عمومی و قدم زدن در شهر دلچسب تر شود. از جمله فستیوال های معروف ماه می توان به Jazz à La Villette اشاره کرد.

اگر به فرهنگ علاقه زیادی دارید بهترین زمان سفر به پاریس برای شما در ماه سپتامبر است چرا که اپرای فضای باز از ۲۰ سال پیش تا به امروز برگزار می شوند و هر سال بیش از ۸۰۰٬۰۰۰ نفر به تماشای آن می روند. هفته مد معروف پاریس همراه با مهمانی ها و شور حال مخصوصی که به شهر می دهد هم همین موقع برگزار می شود.

میانگین دمای هوا:  ۱۳ تا ۲۲ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۷ روز

نمایی از پارک های پاریس در سپتامبراکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان)

تا آخر اکتبر فرصت دارید از کافه گردی های شبانه پاریس لذت ببرید وگرنه باید تا سال بعد منتظر بمانید. این ماه پر از رویدادهای سرگرم کننده و فعالیت های هیجان انگیز است. هر زمانی از سال پاریس پر از خوراکی های خوشمزه است اما آخر اکتبر و اوایل نوامبر یکی از بزرگ ترین رویدادهای شکلاتی جهان در پایتخت فرانسه برگزار می شود. همه به چشیدن طعم انواع شکلات ها و شرکت در ورکشاپ های شکلاتی دعوتند.

اواخر ماه هم زمان برگزای جشن هالوین است که چهره های عجیب و غریب و برنامه های متنوع در مناطق مختلف شهر به ویژه دیزنی لند پاریس (که هم برای کودکان و هم برای بزرگ ترها بسیار هیجان انگیز است) به چشم می خورند. حواستان باشد که حتما لباس گرم با خودتان داشته باشید چرا که هوا کم کم رو به خنک شدن می رود.

میانگین دمای هوا:  ۱۰ تا ۱۷ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۸ روز

نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۰ آذر)

کم کم فصل گردشگری پاریس رو به اتمام است (البته هنوز هم هزاران گردشگر در شهر هستند). معمولا همان روزهای آغازین نوامبر فستیوال موسیقی Pitchfork در سالن La Grande Halle de La Villette برگزار می شود. بعد از آن هم روز صلح (۱۱ نوامبر) با انبوه جمعیت حاضر در کنار طاق پیروزی جشن گرفته می شود.

سومین پنجشنبه ماه نوامبر هم روزBeaujolais  که به خاطر برداشت محصول همراه با آتش بازی، موسیقی و غذاهای مجانی بساط شادی برپاست. معمولا قیمت پروازها هم در ماه نوامبر در کم ترین حالت ممکن قرار دارد (برای بررسی قیمت ها در تاریخ مورد نظر به خرید پرواز پاریس مراجعه کنید).

میانگین دمای هوا:  ۶ تا ۱۱ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۹ روز

جشن روز Beaujolais در فرانسهدسامبر (۱۱ آذر تا ۱۰ دی)

دسامبر ماهی پر از سرگرمی و هیجان است که در آن تمامی مردم شهر در حال آماده شده برای استقبال از سال نو و شب کریسمس هستند. خیابان های پهن شهر سراسر چراغانی شده و غرفه های فروش غذا و نوازندگان خیابانی هم همه جا دیده می شوند. بازار artisan محل مناسبی برای خرید سوغاتی های خاص و محصولات دست ساز تولید شده توسط تولید کنندگان محلی است.

نورپردازی های خیابان شانزه لیزه آن قدر زیبا و دیدنی است که از آن ور کرده زمین برای دیدنش به پاریس می آیند.

میانگین دمای هوا:  ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد

روزهای بارانی: ۹ روز

برای اطلاع از وضعیت هوای شهر پاریس در زمان سفر به این وبسایت مراجعه کنید.

کی به پاریس نرویم؟

برای این که بهترین زمان سفر به پاریس را پیدا کنید پیشنهاد می کنیم گزینه های پیش رو را یک به یک حذف کنید. هیچ زمانی برای سفر به پایتخت فرانسوی ها بد نیست و همه چیز به علایق شخصی شما بستگی دارد. بین ماه ها دسامبر تا اوایل ژانویه هوا سر است وو بین ماه مارس تا آوریل باران های زیادی می بارد. به همین خاطر خود شهروندان معمولا آن ها را پیشنهاد نمی کنند اما اگر شما این آب و هوا را دوست دارید سرگرمی های زیادی پیش رویتان خواهید داشت. تابستان هم که بهترین فرصت برای گردش در پارک ها، شرکت در فستیوال ها و رویدادهاست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار